×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

جدیدترین ها

امروز : سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲  .::.   برابر با : Tuesday, 19 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
ساماندهی قرارداد کارگران حتماً باید مورد توجه قرار گیرد

به گزارش تهران۲۴، حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور کشورمان صبح امروز (دوشنبه) در مراسم روز کار و کارگر که در محل شرکت صنعتی مپنا برگزار شد، اظهار داشت: اگر دانایی ضمیمه توانایی شود کار فناورانه و دانش بنیان را رقم می‌زند. همه زنجیره‌های وابسته به یک شرکت باید با یکدیگر ارتباط داشته باشند تا منجر به ایجاد ارزش افزوده و تکمیل کار شود.

وی عنوان کرد: در مثالی گفتم برخی از خودروها می‌توانند آلایندگی را کاهش دهند و شاهد تولید آن بودیم اما معاونت استاندارد مهر تأیید به آن بزند و این کار باید با سرعت انجام شود. این کار می‌تواند ثمرات بسیاری به همراه داشته باشد.

رئیس جمهور با اشاره به موضوع کار و کارگر تصریح کرد: از سخنان تشکل‌های کارگری استفاده کردم و امیدوارم آقای وزیر با آنها جلسات داشته باشند و به حرف‌های کارگران و نمایندگان آنها دل بدهند و امورات انها را پیگیری کنند و با زمان بندی آنها را در جریان پیشرفت کار قرار دهند. در جریان قرار گرفتن جامعه کارگری از جلسات ما خوب است.

رئیسی در رابطه با امنیت شغلی کارگران خاطرنشان کرد: امنیت شغلی برای کسی که شاغل است بسیار اهمیت دارد از این جهت که بداند تا چه زمانی کار دارد و می‌تواند زندگی و آینده خود را پیشبینی کند. زندگی همه باید قابل پیشبینی و برنامه ریزی باشد. نسبت به موضوع قراردادها، قراردادهای چند ماه مشکل ایجاد می‌کنند و از وزیر مربوطه می‌خواهم انعقاد قراردادها را ساماندهی کند تا هم زندگی کارگر پیشبینی شود و هم نظام کار و کارخانه و هم نظام تولید را بچرخاند. ساماندهی قراردادها حتماً باید مورد توجه قرار گیرد.

وی در خصوص تأمین مسکن برای کارگران اضافه کرد: داشتن مسکن برای کارگر و ایجاد آرامش آن بسیار اهمیت دارد. آنچه ما در انتخابات گفتیم بر اساس نیاز کشور به مسأله مسکن بود و صراحت قانونی هم دارد. اگر در گذشته به نیاز مسکن توجه شده بود امروز به مسأله تبدیل نمی‌شد. اما این مسأله قابل رفع است.

رئیس جمهور بیان کرد: ما در کشور زمین کم نداریم. تمامی واحدهای تولیدی همت کنند و با تعاونی‌های مسکن کارگری برای تأمین زمین همراهی کنند. در مورد ساخت و ساز و ارائه تسهیلات به کارگران کمک کنید. مجموعه تعاونی‌ها با مدیران واحدهای تولیدی همت و مساعدت کنند و دولت هم در تأمین زمین مساعدت خواهد کرد تا ظرف مدت محدودی بتوان شاهد رفع مشکل مسکن در جامعه کارگری در مورد افراد فاقد مسکن، مستأجران، جوانان در شرف ازدواج و سایرین باشیم.

رئیسی تاکید کرد: بخش بازنشستگی را نیز در کنار شاغلین تعریف کنیم و مشکلات آنها را نیز ببینیم. تأمین مسکن قابل اقدام است. ما مشکل زمین در کشور نداریم. در شهرهای کوچک حتی امکان ساخت خانه‌های ویلایی وجود دارد.

وی با اشاره به مطالبه کارگران در خصوص شرکت‌های پیمانکاری گفت: سوال این است که آیا کار شرکت‌های پیمانی مبنای قانونی دارد؟ اگر قانون نیاز به اصلاح دارد حتماً مورد توجه قرار گیرد و گلایه مندی‌های مطرح شده در خصوص شرکت‌های پیمانکاری اگر فاقد مبنای قانونی است بساط آن را جمع خواهیم کرد.

اصلاح قانون کار با فوریت در دولت طرح و پیگیری شود

رئیس جمهور در رابطه با اصلاح قانون بازنشستگان کارگری گفت: در مورد اصلاح قانون نظر کارگران اخذ شود و موضوع مربوط به آن در جلسه خارج از نوبت در دولت مطرح شود. اصلاح قانون کار و اصلاح قانون بازنشستگان با فوریت در دولت طرح و پیگیری شود.

رئیسی افزود: از سرمایه گذاری داخلی از طرف شرکت‌های بزرگ مانند شرکت‌های فولادی یا شرکت گل گوهر استقبال می‌کنیم. بانک‌ها نیز به جای هزینه پول خود در خرید ملک و.. به سمت افزایش و رونق تولید و ایجاد ارزش افزوده در کشور بروند. بخش خصوصی نیز پول و امکان خود را صرف تولید کنند. دستگاه‌های اجرایی زمینه را برای میدان دادن به سرمایه گذاران در ایجاد اشتغال و رونق تولید فراهم کنند.

وی بیان کرد: ما از سرمایه گذاری خارجی نیز استقبال می‌کنیم. ساز و کار این اقدام در سازمان اقتصاد و دارایی دنبال شود و ما نیز پیگیر آن خواهیم بود.

دلالی به ضرر کشور و اقتصاد کشور است

رئیس جمهور با اشاره به موضوع دلالی گفت: دلالی به ضرر کشور و اقتصاد کشور است و بخش‌های ناظر مانند سامانه‌های تعریف شده باید به آن رسیدگی کنند و در مقابل آن بایستند تا کالا درست به دست مردم برسد. قطع شدن دست دلال‌ها منجر به این می‌شود که کالاها به موقع و درست به دست مردم برسد.

رئیسی تصریح کرد: در مسأله مزد و حقوق کارگر باید تمام ابعاد مدنظر قرار گیرد. حقوق کارگر باید بر اساس شرایط تورمی لحاظ شود تا عدالت برقرار شود. روز کارگر روز توجه به خواسته‌ها است. امیدوارم نشست ما و گفت و شنود ما در رفع مشکل تشکلات کارگری مؤثری باشد.

وی ادامه داد: عزیزان کارگر ما با کارها ارزشمند خود ارزش افزوده ایجاد می‌کنند به کشور قدرت و اقتدار می‌دهند. قدرت ما فقط نظامی نیست و کاری که در مپنا انجام می‌شود خودش نیز تولید قدرت می‌کند. بازوان کارگران را می‌بوسیم؛ بدانید که اجر شما محفوظ است. همه بخش‌ها باید تلاش کنند تا پیشرفت‌ها که باعث عصبانیت دشمن شده است، روز به روز افزایش یابد.

با واردات بی رویه کالاها به داخل کشور مخالف هستم

رئیس جمهور گفت: دشمنان نسبت به دانشگاه ما و اقدامات دانشجویان و کارگران ما حقد و کینه دارد. او می‌خواهد همیشه دست ما دراز باشد. هر کالای تولید داخل با استاندارد لازم دارد، نباید مشابهش آن وارد شود حتی اگر نیاز باشد شیفت‌های کاری اضافه شود. با واردات بی رویه کالاها به داخل کشور مخالف هستم و معتقدم این کار به اقتصاد کشور و اشتغال صدمه و لطمه می‌زند.

رئیسی در پایان تاکید کرد: باید در عمل از تولید، تولید کننده و کارگران حمایت کنیم. نسبت به اقدامات شما قدردان هستیم و امیدواریم خداوند آنچه خیر است را به ما و جامعه کارگری عنایت کند.

انتهای یپام/

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.