×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

جدیدترین ها

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 28 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
نفتالی بنت: تضعیف ایران، دکترین من است

به گزارش تهران۲۴، «نفتالی بنت» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی که در ماههای اخیر تمام تلاش خود را برای مانع‌تراشی در مسیر مذاکرات «وین» برای لغو تحریم‌های ایران به کار گرفته، بار دیگر اظهارات خود را درباره برجام تکرار کرد و گفت که تل‌آویو به هیچ‌گونه توافق جامعه بین‌الملل با ایران پایبند نخواهد بود.

وی در گفت‌وگو با روزنامه جروزالم‌پست ضمن ابراز مخالفت با هرگونه توافق با ایران گفت: «راهبرد اسرائیل به اینکه توافقی وجود داشته باشد یا خیر، بستگی ندارد. ما خودمان از خود محافظت می‌کنیم. حتی اگر توافقی هم صورت بگیرد، ما به آن متعهد نخواهید بود. ما آزادی خود برای آنکه اقدامی انجام دهیم را حفظ می‌کنیم».

این مقام صهیونیست در ارتباط با اختلاف تل‌آویو و واشنگتن در خصوص مسئله هسته‌ای ایران گفت: «ما و آمریکا همه‌چیز را از یک منظر نگاه نمی‌کنیم».

نفتالی بنت در ادامه ادعاهای بی‌اساس و بی‌منطق خود را به امید جلب حمایت‌های بین‌المللی علیه جمهوری اسلامی ایران تکرار کرد و مدعی شد که هرگونه توافقی با ایران، میلیاردها دلار در اختیار ایران قرار می‌دهد و این پول‌ها برای اقدامات تروریستی علیه نظامیان صهیونیست و آمریکایی در منطقه استفاده می‌شود.

بنت: راهبرد اسرائیل به توافق با ایران بستگی ندارد و حتی اگر توافقی صورت بگیرد، ما به آن پایبند نخواهیم بود.

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در پایان لفاظی‌های خود به تلاش برای مقابله با ایران اشاره کرد و گفت: «دکترین من……می‌خواهم آن‌ها [ایران و نائبان آن] را تضعیف کنم و به نیروهای آن‌ها در تمامی ابعاد ضربه بزنم. آن‌ها جایی در منطقه ما ندارند، یکهزار کیلومتر از خانه ما. من نمی‌خواهم ایران را در سوریه هرجای مرز خود ببینم».

این اولین بار نیست که نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی تلاش می‌کند با حرف‌های خود ایران را تهدید کند و پیش از این نیز اوایل بهمن ماه، بنت طی سخنرانی در نشست ستاد کل نیروهای جنگ رژیم صهیونیستی تصریح کرد که مأموریت اصلی رژیم صهیونیستی آسیب جدی زدن به جمهوری اسلامی و گروههای مقاومت در منطقه از جمله حزب‌الله، حماس و دیگر گروههای مقاومت در منطقه غرب آسیا است.

بنت:دکترین من……می‌خواهم آن‌ها [ایران و نائبان آن] را تضعیف کنم و به نیروهای آن‌ها در تمامی ابعاد ضربه بزنم.

در هفته‌های اخیر، بنت و اعضای کابینه وی از هر فرصتی برای فضاسازی علیه جمهوری اسلامی ایران استفاده می‌کنند به طوریکه وی روز سه‌شنبه در مجمع اقتصاد جهانی، با اتهام‌زنی به ایران مدعی شد که تهران ضعیف‌تر از چیزی است که بنظر می‌رسد.

با شروع دور جدید مذاکرات رفع تحریم‌ها در وین بین تهران و طرف‌های برجام که با حضور آمریکا به عنوان عضو خارج شده از توافق در حال انجام است، مقامات رژیم صهیونیستی نیز در کنار شرکای غربی خود، لفاظی و جوسازی علیه این گفت‌وگوها را از سر گرفته‌اند.

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی هفته گذشته نیز به مذاکرات وین پرداخت و با بیان این ادعا که «می‌توان در پایان توافق خوبی داشت و البته که ما معیارها را می‌دانیم»، افزود «آیا در شرایط فعلی انتظار می‌رود که این اتفاق بیفتد؟ خیر، چون باید موضع قوی‌تری [علیه ایران] اتخاذ شود».

نخست‌وزیر تل‌آویو پیش از این نیز گفته بود، هرگونه توافق حاصل از مذاکرات جاری در وین برای کابینه او الزام‌آور نخواهد بود.

انتهای پیام/

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.