×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

جدیدترین ها

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 29 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
وزیر کشور خبر داد: لغو ویزای عراق در ایام اربعین

به گزارش تهران۲۴، سید مجید میراحمدی معاون امنیتی انتظامی وزیر کشور در گفت و گو با خبر ساعت ۱۴ گفت: امروز در ملاقات و مذاکره بین دو وزیر کشور ایران و عراق یکی از مباحثی که مطرح شد بحث سفر زوار به اربعین بود و این مژده را می‌دهیم که دولت عراق موافقت خود را با لغو ویزا در ایام اربعین حسینی به طور کامل اعلام کرد.

وی افزود: ضمن اینکه توافق شد در هفته آینده روزانه دو هزار نفر تا رسیدن به ایام اربعین از طریق مرزهای زمینی با لغو روادید اعزام به عتبات عالیات داشته باشیم.

دبیر ستاد اربعین حسینی گفت: بنابراین از هفته آینده با سهمیه لغو روادید برای سفر زمینی خواهیم داشت و این اقدام تنها از طریق سازمان حج و زیارت خواهد بود اما با شروع سفرهای اربعین بدون سهمیه این اتفاق رخ خواهد داد.

میر احمدی بیان کرد: به دلیل اینکه ساماندهی و سازماندهی زوار ایرانی در عراق در ایام اربعین در فصل گرما با مشکلات خاصی مواجه است از اکنون اعلام شده است که موکب داران ثبت نام را آغاز کنند تا برای انجام کارها زمان کافی داشته باشند.

وی گفت: در سال ۹۸ نزدیک به سه میلیون نفر زائر به اربعین رفتند و برآورد ما این است که بیش از ۴ میلیون نفر اربعین امسال به کربلا سفر کنند.

دبیر ستاد اربعین حسینی درباره برنامه ریزی های صورت گرفته برای اربعین ۱۴۰۱ گفت: برای مدیریت مراسم اربعین ۱۴۰۱ تمامی کمیته‌های ۱۹ گانه ستاد اربعین جلسات منظم را برگزار می‌کنند تا همه چیز برای پذیرایی از زوار هم در مرزهای کشور و در عراق فراهم باشد.

انتهای پیام/

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.