×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

جدیدترین ها

امروز : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Saturday, 20 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
حسین یکتا: جهاد تبیین در هیأت یعنی یارگیری برای امام زمان(ع)

به گزارش تهران۲۴، چهارمین همایش بانوان فعال در عرصه هیأت در مجتمع یاوران مهدی(عج) به همت جامعه ایمانی مشعر برگزار شد.

حسین یکتا از روایان دوران دفاع مقدس در این همایش اظهار داشت: در روزگاری دور، آرزوی برگزاری این جلسات را داشتیم تا بانوان هیأت‌دار را به صورت ملی گردهم آوریم و خدا را شکر این برنامه شکل گرفت. هیأت‌ها با مشکلات زیادی مواجه هستند اما باید در هر شرایطی در صحنه باشیم. ما در نبرد نابرابر به سر می‌بریم و مسائل پیچیده‌تر از دهه‌های قبل شده اما همان خدا را داریم.

وی تصریح کرد: در طول چهار دهه با انواع و اقسام مشکلات روبرو شده‌ایم اما این مسیر را پیموده‌ایم و پشت سرمان تجربیات زیادی داریم و از طرفی یک دنیا به ما هیأتی‌ها امید دارند، همان‌طور که مردم به این انقلاب امیدوار هستند. شرایط انقلاب به جایی رسیده که دنیا می‌داند ما داریم محکم‌تر می‌شویم و در برابر هر جنگ اقتصادی و فرهنگی و اجتماعی ایستاده‌ایم و مشکلات تاثیری ندارد.

یکتا خاطرنشان کرد: دشمن هر روز بهانه‌ای می‌تراشد اما قدرت جهانی، ما را در عرصه‌های مختلف می‌بیند و مایوس‌تر می‌شود، امروز ما در لشکری هستیم که در فاطمیون و زنبیون میدان‌دار آن هستند و این‌ شهدا بهای زیادی دارند. این ارزش‌ها قابل قیمت‌گذاری نیست و مگر می‌شود برای انقلاب اسلامی و خون شهیدان، قیمتی را تعیین کرد، اگرچه با مشکلات زیادی مواجه هستیم اما در این راه، خون‌های زیادی داده‌ایم و یک روز پیروز می‌شویم و نصرت الهی حتمی است.

وی گفت: پیام ما از این جلسات باید برای فرزندان در هیأت‌ها، مهم و راهبردی باشد و در این راه عزم خود را جزم کنیم، به فرموده رهبری جنگ عزم‌ها و اراده‌ها شروع شده و دیگر بودجه معیار برنامه‌ریزی نیست.

این راوی دفاع مقدس افزود: وقتی حرکتی، از جنس امام حسین(ع) باشد برکت می‌گیرد و همچون خون حاج قاسم سلیمانی می‌شود، فقط باید یارگیری‌ها برای ارباب و از جنس شهدا باشد. هیأت‌ها نیز می‌توانند با جهاد تبیین در عرصه‌های مختلف اثربخش باشند و هر حرکتی با نام امام حسین(ع) برکت روزافزونی بگیرد. یک روی سکه جهاد تبیین است، یک روی سکه تمدن‌سازی است. جهاد تبیین یعنی حاج قاسم سلیمانی که برکت وجودش ایران را گرفت. جهاد تبیین نگاه و عنایت شهداست که راهگشای جوانان است.

وی اضافه کرد: جهاد تبیین یعنی «هیأت برکتی» که برای امام زمان (عج) یارگیری می‌کند. هرچه خالص‌تر و بی‌ریاتر بهتر، مثل کار زرگری که صدا ندارد. مکتب سلیمانی دو بال تربیتی داشت یکی تربیت پدر و مادر و لقمه حلال و دیگری هم تربیت ولایی. این اثر و نظر ولایت در هیأت‌ها، لازم است. اگر نظر کرده حضرت صاحب الزمان شدید هیأت شما موثر می‌شود.

یکتا با اشاره به اینکه مبنای محرم، یارگیری برای حضرت ولی عصر(عج) باید باشد، تصریح کرد: باید در هیأت‌ها بتوانیم از هر قشری، افراد را جذب کنیم و فرزندان‌مان را به شهدا وصل نماییم، این ماموریت مهم ما در هیات هاست.

هیأت‌ها رسانه‌ کهن شیعه در بازگویی حقایق دین و ارزش‌ها هستند

محمد حسین کشکولی مدیر شبکه قرآن سیما نیز در این همایش با اشاره به موضوع ضرورت و کیفیت کار رسانه‌ای هیأت اظهار داشت: هیأت، رسانه‌ کهن شیعه در بازگویی حقایق دین و ارزش‌ها هستند. امروز درصد بالایی از جامعه، دیندار هستند و حضور مردم در بسیاری از مراسمات و آئین‌های دینی و مذهبی این موضوع را اثبات می‌کنند؛ حتی اگر اقشاری که در این مناسک و مجالس حضور دارند، دارای ظاهری متفاوت باشند.

وی تصریح کرد: استقبال مردم از برنامه‌های مذهبی در بسیاری از مناطق، دینی و معتقد بودن جامعه را ثابت می‌کند، حتی جوان‌هایی که عده‌ای تصور می‌کنند عامل دشمن هستند، نیز انسان‌های معتقدی هستند که شاید راه به اشتباه رفته‌اند و گاه همان انسان‌های متدینی هستند که نقص‌هایی هم دارند. فضای دینداری جامعه را نباید صرفاً از روی ظاهر جامعه قضاوت کرد.

کشکولی عنوان کرد: حضور مردم در رویدادهای مذهبی، ریشه تمایلات دینی را نشان می‌دهد، ما نباید فقط به ظاهر افراد توجه داشته باشیم هر چند ظاهر مهم است ولی همه دین، ظاهر نیست. رهبری در سخنرانی نیمه خرداد فرمودند به دین داری مردم توجه کنید ایشان نشانه‌ دین داری جامعه را در حضور مردم در تشییع علما و شهدا و اشک ریختن مردم در پشت تابوت ایشان تعریف کردند. دین داری مردم شاخص‌هایی دارد که در دهه‌های مختلف این شاخصه‌ها به صورت مختلفی دیده می‌شود اما در مجموع جامعه دینداری داریم.

مدیر شبکه قرآن سیما در مورد فعالیت صدا و سیما در حوزه برنامه ‌های دینی ادامه داد: مدیران همه شبکه‌ها از هیأتی‌ها و حزب‌اللهی‌ها و انقلابی‌ها هستند و این افراد در هر شرایطی دغدغه‌‌ جامعه دینی را دارند. مخاطب اصلی شبکه قرآن بانوان هستند، ما در تلاشیم مطابق مخاطبان شبکه، برنامه‌های خانوادگی را توسعه دهیم و تحولاتی در این زمینه به وجود بیاوریم.

نهضت سید الشهداء به دلیل حضور حماسی بانوان حفظ شده است

رحیم آبفروش دبیر جامعه ایمانی مشعر اظهار داشت: خواهران با برکت جستن از بارگاه معنوی حضرت معصومه (س) و در جوار مسجد مقدس جمکران و لبیک گفتن به مشعر، خود را برای ماه محرم آماده می‌کنند. در جبهه خواهران تلاش‌های ارزشمندی شکل گرفته و برای حضور در این همایش ۱۵۵ نفر در سایت ثبت نام کردند ولی در مراحل نهایی ۲۵۰ نفر از خواهران پذیرش شدند، خوشبختانه فضایی معنوی برای حضور بانوان شکل گرفته است و در تلاش هستیم همایش در شرایط مناسبی برگزار شود.

دبیر جامعه ایمانی مشعر تصریح کرد: هیأت‌های مذهبی، حریم‌های ارزشمندی هستند که برای حفظ این حریم مقدس باید تلاش کرد. در برگزاری این همایش‌ها نیز تجربیات خوبی به دست آمده است و وارد عرصه جدیدی از گفتمان شده‌ایم.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به شرایط کرونایی، باید به رعایت پروتکل‌های بهداشتی در هیأت‌های در جهت حفظ سلامت عزاداران توجه خاصی داشت و در عین حال بتوان برنامه های خوبی را برای مخاطبان مختلف فراهم آورد.

دبیر جامعه ایمانی مشعر عنوان کرد: باید بتوانیم فضای حضور بانوان در هیأت‌ها را به بهترین شکل احیا کنیم، این جایگاه وزین و ارزشمند که در اختیار خادمان هیأت‌های بانوان است را باید قدر بدانیم و از آن صیانت کنیم. امروز هیأت‌ها دارای نقشی اساسی و راهبردی در هویت بخشی به نسل جوان و نوجوان به خصوص دختران ما هستند. ما باید به عنوان خادمین هیأت‌ها بتوانیم این عزت نفس و هویت را به دختران هیأتی خود منتقل کنیم اگر دختران هیأتی ما عزت نفس و هویت پیدا کردند در تندباد حوادث نمی‌هراسند و نمی‌لغزند.

وی خاطرنشان کرد: دختران ما باید بدانند که این چادری که بر سر دارند، شأن و مقام و ارزش آنهاست. نگاه ما به چادر، ابزاری نیست، بلکه نگاه هویتی و کرامت‌مندانه و در عالی‌ترین سطوح انسانی است. اگر آنها هویت‌ خویش را بشناسد دیگر تحت تاثیر تبلیغات دشمنان قرار نمی‌گیرد و این چادر را کنار نمی‌گذارد.

آبفروش بیان کرد: باید هیأت‌ها و حسینیه‌ها پناهگاهی امن برای جوانان و نوجوانان باشد و بتوان در جذب این عزیزان تلاش کنند، بانوان در پشت صحنه نقش بسیار مهمی در هیأت‌ها دارند، همان طور که در طول دفاع مقدس نیز بانوان چنین نقش مهمی را در پشت صحنه و پشتیبانی از سنگرها برعهده داشتند، آنها با همه تلاش پشت پرده ستون جنگ را حفظ کردند و حضور حماسی بانوان حفظ شد.

وی عنوان کرد: دشمن در جهت استحاله این انقلاب و نظام در تلاش است، اگر جامعه خود را واکسینه کنیم در این جنگ نابرابر می‌توانیم موفق باشیم. در پایان قرن بیست و یک که عالم به سمت عصیانی شیطانی پیش می‌رود، عده‌ای سر اعتقادات‌شان ایستاده‌اند و در ادامه عملیات بزرگ روح الله سرداران این قیام بوده‌اند.

امروز جبهه فرهنگی خواهران در هیأت‌ها، رسالت مهمی در صیانت از ارزش‌ها دارند

طاهره سیدی‌پور مسئول واحد خواهران جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی با اشاره به تبیین وضعیت جبهه فرهنگی بانوان اظهارداشت: بانوان در جبهه فرهنگی دارای نقش بسیار مهم و سازنده‌ای هستند و این جبهه فرهنگی، دارای سربازان قوی و مومن و با اخلاصی است. امروز جبهه فرهنگی خواهران در هیأت‌ها، رسالت مهمی در صیانت از ارزش‌ها دارند.

وی بیان کرد: این جبهه فرهنگی وظیفه دارند یکدیگر را بشناسند و ظرفیت‌ها را تقویت کنند و به یکدیگر تجربه‌هایشان را منتقل کنند و ببینند که تنها نیستند و حتی یک نفر محجبه می‌تواند جبهه‌ای ایجاد کند که تاثیر‌گذار باشد. ما می‌توانیم از دل وحدت و هم افزایی، قدرت معنوی و روحیه انقلابی بگیریم.

سیدی عنوان کرد: در فتنه ۸۸ نگرانی های زیادی در مورد نفوذ دشمن و به خطر افتادن انقلاب و بروز جنگ وجود داشت، اما ما فصل الخطاب رهبری را داشتیم و داریم و تا وقتی متصل به نور ولایت هستیم هیچ اتفاقی نمی‌افتد. انقلابی‌ها حتی در فتنه‌ها چنان شعاعی ایجاد کردند که از آن شهید حججی‌ها، سربلند کردند، وقتی انقلاب برگرفته از ارزش‌های دینی و اخلاقی و اسلامی باشد، حتی در جریان فتنه‌ها نیز رویش‌های انقلابی زیادی خواهیم داشت.

وی تصریح کرد: جوانان زیادی را می‌توان در قالب این هیأت‌ها جذب کرد و زمینه را برای آنان فراهم کرد. این هنر انقلاب اسلامی و جبهه فرهنگی بوده که توانسته اکثریت را جذب کند و هیأت‌های مذهبی رسالت مهمی را در جذب همه‌ اقشار جامعه دارند.

سیدی گفت: از جمله جبهه‌های فرهنگی همین هیأت‌ها و مجالس خانگی سیدالشهداست در این جلسات روح انسان‌ها را با نام امام حسین (ع) جلا می‌دهند، این‌ها در کاهش آسیب‌ها و رفع مشکلات و پایبندی به مبانی دینی و تعلق خاطر به انقلاب اسلامی تاثیر دارد، به شرط اینکه مراقب اهداف خودمان باشیم؛ در جبهه فرهنگی نه تنها یکدیگر را نمی‌زنند بلکه در کنار هم حرکت می‌کنند و هیچ کس ادعایی ندارد.

انتهای پیام/

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.