×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

جدیدترین ها

امروز : سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲  .::.   برابر با : Tuesday, 19 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
خبرهای خوش حمل و نقلی شهردار تهران/ شناسایی و رفع خطر ساختمان‌های ناایمن در پایتخت

به گزارش تهران۲۴، علیرضا زاکانی شهردار تهران در حاشیه یکصد  و سیزدهمین نشست مجمع شهرداران کلانشهرهای ایران اظهار داشت:‌امروز افتخار داشتیم میزبان میهمانی از ۲۰ شهرداری کلانشهر کشور که جمعیتی بالای ۵۰۰ هزار نفر دارند باشیم و موضوعات اساسی در این نشست مورد بحث و گفت‌وگو قرار گرفت.

وی افزود:‌۴۳ سال پیش ترکیب جمعیتی کشور متفاوت از الان بود ، در حال حاضر حدود ۷۵ درصد از مردم در شهرها زندگی می‌کنند همچنین در کلانشهرها عملا ترکیب جمعیت به صورتی است که  ۸۰ تا ۸۵ مردم در کلانشهرها سکونت دارند.

شهردار تهران به نقش بی‌بدیل شوراها و شهرها در اداره شهر اشاره کرد و گفت:‌در صد و سیزدهمین نشست مجمع شهرداران شهرهای ایران موانعی که در کلانشهرها موجود است را بررسی کردیم و سعی داریم با همفکری مشکلاتی مانند تأمین مالی و موضوعات مرتبط با بانک شهر را مورد گفت‌وگو قرار دهیم و تصمیمات جدی برای حرکت رو به جلو جهت پیشرفت شهر و خدمت به مردم است.

زاکانی در ادامه با اشاره به اینکه اربعین یک رخداد جهانی است و شهرداری نقش مهمی در این رخداد می‌تواند جهت خدمت به مردم داشته باشد گفت: جلساتی را با مسؤولین کشور از جمله معاون وزارت کشور و معاون اول رئیس‌جمهور در این راستا داریم همچنین امیدواریم در پایان این نشست تصمیماتی اتخاذ شود که بهتر و بیشتر بتوانیم به شهروندان و زائران حسینی خدمات ارائه دهیم.

وی درباره خواهرخواندگی تهران با کربلا گفت: تهران پیش از این با سایر کلانشهرها طبق قاعده خاصی خواهرخواندگی داشت و در همین راستا با استاندار کربلا تفاهم‌نامه‌ای با ابعاد مختلف تنظیم کردیم همچنین تشکیل کارگروه‌های مشترک و کمک و همکاری به رونق و آبادانی دو شهر تهران و کربلا از دیگر موضوعات جلسه با استاندار کربلا بود.

شهردار تهران در مورد ترافیک تهران و موضوع برگزاری نمایشگاه در سئول گفت: از قبل مصوبه داشتیم که نمایشگاه‌ها در شهر آفتاب برگزار شود ما همچنان پیگیر این قضیه هستیم البته به دلیل کرونا شهر آفتاب در سال‌های اخیر غیرفعال شده بود ولی اخیرا فعالیت‌هایی در این راستا آغاز شده است.

زاکانی گفت:‌امسال ۴۷ نمایشگاه در شهر آفتاب برگزار و یا در دست برگزاری است. ناگفته نماند تا وقتی نمایشگاه‌ها به شهر آفتاب منتقل نشده ترافیک‌هایی را در تهران خواهیم داشت اخیرا نمایشگاهی در حوزه ساختمانی در سئول برگزار شد که ترافیک تهران را تشدید کرد.

وی گفت: البته کلیت ترافیک هم باید در نظر گرفت و تا حمل و نقل عمومی تقویت نشود و مردم کمتر از خودروی شخصی استفاده نکنند ترافیک وجود دارد.

شهردار تهران  اعلام کرد:‌امسال ۳۳۵۰ اتوبوس به پایتخت افزوده خواهد  شد و افتتاح ۱۲ ایستگاه جدید مترو هم تا پایان سال خواهیم داشت.

وی در مورد سازه‌ها و ساختمان‌های ناپایدار و ناایمن در پایتخت گفت: به هر حال همه کلانشهرها میراثی از گذشته به صورت مثبت و منفی دارند و یکی از میراث و نقاط منفی هم همین ساختمان‌های ناپایدار و ناایمن است.

شهردار تهران بیان داشت: ستاد ایمنی در شهرداری تشکیل شده دو جلسه در این راستا برگزار و پروژه‌هایی داریم که گودهای پرخطر شناسایی و ایمن شوند.

زاکانی گفت:  روز گذشته یک ساختمان پرخطر تهران پلمب شد گود برج میلاد هم که سال‌ها بلاتکلیف مانده بود ایمن‌سازی و رفع خطر آن و تعیین تکلیف شدنش مدنظر قرار گرفته است.

وی گفت:‌همچنین در زمینه ساختمان‌های پرخطر قبلا یک ساختمان ناایمن که یک طبقه آن تخریب شده بود مالک آن درصدد بود که دو طبقه اضافه را مجوز بگیرد که با پیگیری‌های جدی این موضوع لغو شد. بنابراین ایمن‌سازی ساختمان‌ها مدنظر است ولی باید توجه داشت این مسأله و مشکل در حوزه سازه‌ها و ساختمان‌های ناپایدار یک شبه رفع نمی‌شود.

انتهای پیام/

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.