×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

جدیدترین ها

امروز : پنج شنبه, ۱۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 2 May , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
عالم اهل تسنن: وحدت نه یک مسأله سیاسی و مقطعی، بلکه یک وظیفه دینی است

به گزارش تهران۲۴،محمد آخوند خادمی، امام جمعه اهل سنت کهنه جلگه مانه و سملقان در بجنورد اظهار کرد: قرآن مجید، قبله و وجود رسول اکرم (ص) از مشترکات گرانبهای اهل سنت و شیعه هستند.

وی گفت: در کتاب قرآن به عنوان کتاب مقدس تمام مسلمانان دنیا، وحدت نه یک مسأله سیاسی و مقطعی، بلکه به عنوان یک وظیفه دینی مطرح کرده است که امروز بیش از پیش نیاز به اتحاد و اخوت واقعی داریم.

امام جمعه اهل سنت کهنه جلگه مانه و سملقان  افزود: تاکید امام راحل و رهبر انقلاب به مسئله وحدت نشان دهنده این است که موضوع وحدت یک مسئله تاکتیکی نیست بلکه یک اعتقاد و شعار واقعی است تا مسلمانان از فتنه‌های دشمنان در امان باشند.

وی خاطرنشان کرد: اگر امروز بحث وحدت شیعه و سنی مطرح می‌شود به دلیل این است که مسلمانان جهان از عزت و سربلندی برخوردار باشند و آواره نباشند.

این عالم اهل سنت خراسان شمالی تصریح کرد: هفته وحدت فرصتی برای طرح یکی از مهم‌ترین نیاز‌ها و دغدغه‏ های امروز جهان اسلام است.

وی با تاکید بر اینکه وحدت و جلوگیری از درگیری‏ های درونی از نیازهای اصلی و همیشگی جامعه اسلامی بوده است، گفت: اکنون به‏ واسطه‏ شرایط خاص جهان اسلام این نیاز بیش از گذشته احساس می‌شود زیرا اکنون گروه‌های تکفیری و تروریستی در تلاش هستند به علل و بهانه های متفاوت، وحدت را خدشه‌دار کرده و مسلمین را علیه یکدیگر قرار دهند.

آخوند خادمی افزود: متأسفانه در حال حاضر نقشه‏ های دشمن در ایجاد جنگ و درگیری در میان مسلمانان به دست برخی حکام مرتجع و وابسته در حال اجراست و اوضاع اسف‏بار یمن، افغانستان ودیگر کشورهای اسلامی نشانی آشکار بر این قضایا است.

وی ادامه داد: همانطوری که مقام معظم رهبری فرمودند این دشمنان چشم دیدن کشورمان را ندارند و امروزه به این مهم دست یافته اند که ایران یکی از قدرتمندترین کشورهای جهان است و نمی توان با این اغتشاشات این را کشور را از رسیدن به پیشرفت ناکام گذاشت، بنابراین بیش از پیش همه ی ما اعم از مسئولین و ملت ایران باید سخنان امام عزیزمان را فصل الخطاب قراردهیم و در مقابل فتنه گران بایستیم.

پایان پیام/

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.