×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

جدیدترین ها

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 29 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
خط ویژه| مدرس «شورش‌های خیابانی» در روزنامه اعتماد چه می‌کند؟/ «تحقیر زنان در ایران» ادعای مشترک اصلاحات و جریان معاند

به گزارش تهران۲۴، خط ویژه، رصدی است روزانه از لابه‌لای روزنامه‌های داخلی و عملیات رسانه‌ای پایگاه‌های خبری رسانه‌های ضد انقلاب، در این رصد  برآنیم که بتوانیم خطوط مشترک میان بعضی از رسانه‌های داخلی و ضد انقلاب را بررسی و تحلیل کنیم.

*******

«تحقیر زنان در ایران» ادعای مشترک اصلاح طلبان و جریان معاند

«طیبه سیاوشی» نماینده اصلاح طلب مجلس دهم در مصاحبه با روزنامه هم میهن گفت: «متاسفانه سیستم، همه این حرکت اعتراضی را به خارج وصل کرده؛ این‌که معترضان از خارج خط می‌گیرند و حرکت می‌کنند…اعتراضات نتیجه سال ها تحقیر زنان بود…انباشت مطالبات و تحقیرشدگی زنان، شعله خشم آنها را روشن کرده و مسئولان حالا بهتر است به نکته‌های دلسوزان گوش کنند.»

این نماینده سابق مجلس مدعی شده است که زنان در ایران توسط حاکمیت تحقیر می شوند. این در حالی است که وی در همین حاکمیت به عنوان نماینده مجلس انتخاب شده بود. از سوی دیگر، سابقه رفتار اصلاح طلبان نشان می دهد که این طیف نگاهی ابزاری و سیاست زده به زنان دارد.

برای نمونه وقتی «محمدعلی نجفی» شهردار اسبق اصلاح طلب تهران همسر دوم خود را با سلاح گرم و به طرز وحشیانه به قتل رساند، طیبه سیاوشی که در آن مقطع نماینده مجلس و از جمله نماینده زنان ایران در خانه ملت بود در واکنش گفت:«فشار افکارعمومی و برخی رسانه های اصولگرا به افراد مختلف و در کسوت های گوناگون برای اظهارنظر درباره قتل خانم میترا استاد ناشی از نگاه سیات زده، موج سواری های زودگذر و علاقه برای قرارگرفتن در کانون توجه است. اظهارنظر درخصوص پرونده‌های این‌چنینی که زوایایی پنهان از زندگی خصوصی و حقوق فردی افراد دارد، در تخصص و حیطه وظایف همه نیست! بنابراین سکوت این‌جانب در این فقره، به هیچ عنوان متأثر از ملاحظات سیاسی نبوده و نخواهد بود.»

و اما «تحقیر زنان در ایران» ادعایی است که رسانه هایی از جمله اینترنشنال سعودی و بی بی سی فارسی و صدای آمریکا و رادیو فردا مطرح می کنند.

از نظر این طیف اگر پلیس آمریکا زنان را به قتل برساند به وظیفه حکمرانی خود عمل کرده و اگر پلیس فرانسه زنان را با باتوم کتک زده و اسپری فلفل به صورت آنان بزند، نظم را برقرار کرده و در این میان اصلا تحقیر و تضییع حقوق زنان رخ نداده است.

ادعاهای خانم طیبه سیاوشی دقیقا تکرار ادعاهای افرادی همچون مصی علینژاد و شیرین عبادی و دیگر ضدانقلابیون فراری و خارج نشین است.

مدرس «شورش های خیابانی» در روزنامه اعتماد چه می کند؟

تشابه محتوای مطالب منتشر شده در روزنامه های اصلاح طلب و رسانه های معاند، از ادبیات یکسان فراتر رفته و کار به جایی رسیده که کارشناس رسانه های ضدانقلاب، آشکارا در این روزنامه ها قلم می‌زند.

در همین رابطه «آصف بیات» از فعالین ضدانقلاب در خارج از کشور و از کارشناسان رادیو فردا (ارگان رسانه ای سازمان جاسوسی آمریکا) و از ترویج دهندگان و مدرسین شورش خیابانی یادداشتی در روزنامه اعتماد منتشر کرده است.

این عضو جریان ضدانقلاب در روزنامه اعتماد نوشته است: «برخی آنچنان از ریسک و مخاطرات تغییرات انقلابی صحبت می‌شود که گویی «وضع موجود» بهشت برین است. چرا ما مخاطرات و هزینه‌های «وضع موجود» را فراموش می‌کنیم؟…اغلب مردم معمولا علاقه‌ای به شرکت در خیزش‌های بزرگ سیاسی نشان نمی‌دهند. آنها هم مانند هر انسان معقولی خواهان برآورده شدن خواسته‌های‌شان به طریق آرام و مسالمت‌آمیز در چارچوب اصلاحات ساختاری هستند. ولی مردم زمانی تن به ریسک می‌دهند که احساس کنند راه‌های اصلاحات ساختاری بسته شده و دیگر راه دیگری نیست جز پذیرفتن احتمال مخاطرات. این زمانی است که آنها عذاب «وضع موجود» را بیش از مخاطرات مبارزه انقلابی در وجود خود احساس می‌کنند.»

در ادامه این مطلب آمده است: «توجه کنید که چگونه بسیاری از مردم کشورهای عربی پس از دور اول انقلابات بهار عربی از جمله سوریه که با خود این همه تخریب و کشتار و بی‌خانمانی به همراه آورد از ورود به انقلاب دست برنداشتند و دور دوم خیزش‌های انقلابی را در الجزایر، عراق، لبنان و سودان رقم زدند. آیا این مردمان احساساتی و فاقد عقلانیت بودند یا که منطقی در ورای عملکردشان وجود داشت؟»

این روزنامه اصلاح طلب در ادامه نوشت:«فرض کنید که خیزش کنونی استمرار بیابد و مثلا پس از چند ماه وضعیت به صورت قدرت دوگانه درآید مثل اواخر ۱۳۵۷. در این زمان یک اصلاح‌طلب قرار است چه تصمیمی بگیرد؟ در کجای این معادله قرار است بایستد؟ یا که اصلا قرار نیست کاری بکند چون اصلاح‌طلب است؟ در این رابطه یک واقعیت سیاسی بسیار مهم را باید مدنظر قرار داد. اینکه بسیاری از اتفاقات سیاسی بزرگ نظیر خیزش‌های سیاسی و انقلابی انتخاب من و شما نیستند و با برنامه‌ریزی و تصمیم این و آن به وجود نمی‌آیند، بلکه به همین «سادگی» اتفاق می‌افتند.»

لازم به ذکر است که در هفته های گذشته، آصف بیات در مصاحبه با روزنامه اعتماد گفته بود:«اعتراضات کنونی در ایران، خیزشی برای بازپس گیری جوانی های برباد رفته، زندگی های ناکرده، شادی های سرکوب شده و آرزومندی یک زندگی عادی و آبرومندانه است.»

این مصاحبه با استقبال رسانه های معاند مواجه شده و رادیو فردا(ارگان رسانه ای سیا) با آب و تاب آن را بازنشر داده بود. لازم به ذکر است که آصف بیات نویسنده کتاب «سیاست های خیابانی»- بخوانید شورش های خیابانی- است. سوال اینجاست که آیا روزنامه اعتماد با انتشار چندین باره مطالب وی به درسنامه آشوب خیابانی تبدیل شده است؟!

پایان پیام/

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.