×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

جدیدترین ها

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 29 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
حکمرانی برآمده از انقلاب اسلامی الگویی بی‌بدیل است

به گزارش تهران۲۴، علی نیکزاد نایب رئیس مجلس صبح امروز (یکشنبه ۹ بهمن ماه) در جلسه علنی مجلس در نطق پیش از دستور با اشاره به فرا رسیدن دهه فجر ضمن تبریک این ایام، گفت: انقلاب شکوهمند اسلامی بزرگترین نقطه عطف تاریخ ایران پس از پذیرش اسلام بود. این انقلاب شکوهمند با رهبری دو امام حکیم، فرزانه و مقتدر، ملت ایران را در سایه وحدت کلمه از ذلت و خواری به اوج عزت و اقتدار رسانید که خداوند را بابت این نعمت بزرگ شاکر هستیم.

وی افزود: شکر این نعمت بزرگ در حفظ اصول و ارزش‌های انقلابی است. حکمرانی برآمده از انقلاب اسلامی الگویی بی بدیل است و مردم سالاری دینی سازوکاری کامل و حقیقی‌تر از دموکراسی لیبرالیستی است. انقلاب اسلامی در ۴۴ سال گذشته ثابت کرده است مردم مدار و دین محور و بدون وابستگی به شرق و غرب نه تنها می‌توان در برابر ابهت پوشالی و استکباری ایستادگی کرد، بلکه می‌توان بسیاری از قله‌ها را فتح کرد و در مسیر سایر قله‌ها با شتاب و سرعت در حرکت بود.

ادامه مسیر انقلاب نیازمند نظریه‌پردازی و واژه‌پردازی جدیدی نیست

نیکزاد تصریح کرد: انقلاب اسلامی همانگونه که در بیانیه گام دوم تصریح شده بدون خیانت به آرمان‌هایش در برابر همه وسوسه‌هایی که غیرقابل مقاومت به نظر می‌رسیدند، از کرامت خود و اصالت شعارهایش صیانت کرده است. ادامه مسیر انقلاب نیز نیازمند نظریه پردازی و واژه پردازی جدیدی نیست بلکه محتاج بازگشت به همان شعارهای اصیل است.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: مردم بر همان عهدی که با امام و رهبر خود بسته اند همچنان استوار هستند و این مسئولین هستند که باید در خود تغییر ایجاد کنند.

نیکزاد عنوان کرد: برای طراحی حکمرانی آینده نیازی به پشیمان شدن از شعارهای اصیل انقلاب نیست، بلکه مسیر مورد نیاز بازگشت و رأفت آگاهانه به ارزش‌های سال ۵۷ است.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: خداخواهی، عدالت خواهی، اخلاص در عمل، عشق به خدمت، مردم سالاری و ساده زیستی مسئولان، تخصص گرایی، جوان باوری، پاک دستی، فساد ستیزی و دوری از سیاست بازی‌های کثیف شعارهای اصلی انقلاب اسلامی است. در غبار فتنه‌های ایام هر کس به این شعارهای اصیل انقلاب التزام عملی نداشته باشد، به صورت خودکار توسط مردم پس زده خواهد شد.

وی تأکید کرد: همین قدرت اصلاح از درون و در کنار قدرت جهت دهی از ناحیه ولایت فقیه رمز بقای شعارها و آرمان‌های انقلاب پس از ۴۴ سال است.

هشدار به اروپا برای بازی نکردن در زمین آمریکا

نیکزاد درباره سیاست خارجی، گفت: دشمنان ملت ایران در ماه‌های گذشته در یک جنگ ترکیبی تلاش کردند تا واقعیت مردم ایران را وارونه جلوه کنند. اکنون که در این هدف شکست سنگینی متحمل شده اند، تلاش می‌کنند با بازی‌های سیاسی در عرصه‌های بین المللی جمهوری اسلامی ایران را تحت فشار قرار دهند. اروپا باید بداند که بازی کردن در زمین آمریکا کیفیت و اعتبار اتحادیه اروپا را بیش از پیش در اذهان ملت‌های جهان خدشه دار خواهد کرد.

وی ادامه داد: توصیه ما به اروپایی‌ها این است که چشم خود را به روی واقعیت‌ها باز کنند و منافع خود را به پای امیال آمریکایی‌ها ذبح نکنند.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی یک نیروی نظامی رسمی است و تلاش‌های مذبوحانه در جهت تروریستی خواندن سپاه قهرمان، وقاحتی نیست که از سوی ایران اسلامی بی پاسخ بماند. کافی است دولتمردان اروپایی وحشت خود را از دوران حکومت داعش یادآوری کنند تا شاید قدردان سپاه رشید و قهرمان باشند.

همسایگان در گرد و غبار مقطعی اروپایی‌ها دچار اشتباه محاسباتی نشوند

نیکزاد بیان کرد: از همسایگان کشور نیز می‌خواهیم در گرد و غبار مقطعی اروپایی‌ها دچار اشتباه محاسباتی نشوند. این منطقه متعلق به ما است و حسن همجواری، همکاری و همدلی بین ملت‌ها و دولت‌های منطقه، یگانه راه نجات غرب آسیا از مشکلات است.

وی عنوان کرد: عملکرد جمهوری اسلامی ایران نشان داده است که همواره به همسایگانی آباد، آزاد و مستقل می‌اندیشد و حسن همسایگی را همواره سرلوحه سیاست‌های خود قرار داده است.

نیکزاد خاطرنشان کرد: ملت‌های جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان دارای اشتراکات فرهنگی دیرین و ریشه دار هستند و پیوندهای خویشاوندی بین مردم دو کشور برقرار است. آنچه در روزهای اخیر در سفارت جمهوری آذربایجان در ایران اتفاق افتاد، ناشی از یک خصومت شخصی بوده که باعث ناراحتی ما شد و پیگیری لازم صورت گرفت و ضروری است از داوری‌های هیجان زده اجتناب شود.

دولت به کنترل قیمت‌ها و تنظیم بازار توجه کند

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: بررسی بودجه ۱۴۰۲ در مجلس آغاز شده است و مجلس در این زمینه با رویکرد هم افزایی و همکاری کنار دولت ایستاد و همکاران در کمیسیون تلفیق و سایر کمیسیون‌های تخصصی در حال اصلاح و تکمیل بودجه پیشنهادی به نفع مردم کشور هستند. از دولت انتظار می‌رود ماه‌های پایانی سال چند نکته را به صورت ویژه مورد توجه قرار دهد. اول تدوین لایحه برنامه هفتم توسعه نیازمند کار شبانه‌روزی و همراهی با تمام کارشناسان، دانشگاه‌ها، کمیسیون‌های تخصصی مجلس شورای اسلامی است تا لایحه‌ای متفاوت تدوین شود. همچنین کنترل قیمت‌ها و تنظیم بازار به ویژه بازار شب عید و ماه مبارک رمضان یکی از فوریت‌هایی است که نیازمند جدیت و برنامه ریزی پیش دستانه در دولت است.

وی ادامه داد: از تلاش و مجاهدت دولت که تابستان امسال آب و برق مورد نیاز را تأمین کرد، تشکر می‌کنیم. در روزهای گذشته نیز دولت توانست علیرغم همه مشکلاتی که در اثر کم کاری‌های گذشته ایجاد شده بود، تأمین گاز را با کمک مردم مدیریت کند اما مردم و نمایندگان مجلس شورای اسلامی مصرانه و قاطعانه پیگیر هستند تا با برنامه ریزی مطلوب شاهد قطعی گاز در کشور نباشیم. همچنین در مراجعات مردم به نمایندگان بحث قبض‌های نامتعارف و گاز بها در برخی مناطق مورد انتقاد بوده است. از رئیس و اعضای کمیسیون انرژی می‌خواهیم با حضور وزیر نفت این موضوع را با دقت بررسی کنند و صحن را در جریان نتایج قرار دهند تا شاهد برطرف شدن این مشکل باشیم.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: به یاد داشته باشیم اصلاح قیمت گاز یک ضرورت قطعی برای مشترکان بدمصرف و خانه‌هایی است که استخرهای خود را با گاز یارانه ای از جیب مردم فقیر گرم می‌کنند، نه روستاییان و نه مرزنشینان و نه شهروندانی که حق طبیعی خود را دریافت می‌کنند.

انتهای پیام/

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.