×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

جدیدترین ها

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 29 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
تصویب قانون برای ضابطه‌مند کردن پوشش و رفتار هنرمندان

به گزارش تهران۲۴، تا چندی پیش تنها معضلی با عنوان «تهاجم فرهنگی غرب» وجود داشت و تمام تلاش‌ها معطوف به مبارزه با این معاندت استعمارگران بود اما متاسفانه بخصوص طی سال‌های اخیر و با گسترش فضای مجازی، بخشی قابل توجه از بدنه خودی جامعه نیز در مقیاسی قابل توجه به این سمت و سو سوق داده شده‌اند که البته همین نیز ماحصل همان تهاجم فرهنگی است که حالا در خدمت تهاجم قرار گرفته است. بحث این بار مربوط به هنرمندان و سلبریتی‌هایی است که امروزه دیگر بی‌نیاز از رسانه‌های داخلی که پیش‌تر مقید به رعایت بسیاری از مسائل اخلاقی و ظاهری وباطنی بودند، خود به شدت به الگوهای نامناسبی برای جامعه بخصوص برای نسل جوان و نوجوان تبدیل شده‌اند.

هر روزه سلبریتی‌هایی را در فضای مجازی و در رویدادها می‌بینیم که با ظاهرهای آنچنانی که هیچ‌گونه سنخیتی نه با فرهنگ، نه با سنت‌ها و نه با خلقیات و حرمت‌ها و هنجارهای روز جامعه ایرانی دارند خودنمایی کرده و خواسته و ناخواسته خیلی از قشر کم‌تجربه‌تر را به خود مجذوب می‌کنند.

نمود خیره‌کننده و شرم‌آور این به اصطلاح «لایف استایل»(سبک زندگی) امسال در سیاه‌ترین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم کن مشاهده شد. از زوج هنرپیشه‌ای که روی فرش قرمز، حتی حرمت خود و خانواده ایرانی و فارسی‌زبان خود با آنهمه پیشینه شرم و حیا و آبروداری را زیر پا گذاشته و خصوصی‌ترین مساله ناموسی خانوادگی خود را به شیوه‌ای چندش‌آور بر روی فرش قرمز به نمایش گذاشتند تا لباس‌های آنچنانی و غیراخلاقی همین‌ها و تمام دیگر سلبریتی‌هایی که به این دوره از جشنواره کن رفته بودند، همه و همه زنگ خطری جدی را به صدا درآوردند برای آن‌ها که نگران آینده نسلی هستند که تا دیروز هنرمند با حجب و حیا را الگو قرار می‌دادند و امروز این‌ها را در ویترین نمود بیرونی کشور خود می‌بینند.

ازاینرو این هشدار به غایت جدی است. برای مسولین، نهادها، ارگان‌ها و حتی قوای سه‌گانه که باید این هشدار را جدی بگیرند. چراکه همه می‌دانیم آنقدر که یک سلبریتی حتی می‌تواند با بی‌قیدی و بی‌بندوباری و پوشش نامناسب جوان و نوجوان معصوم و کم تجربه مارا تحت تاثیر قرار دهد شاید هیچ گونه موعظه و سخن و نصیحتی کارساز نباشد چراکه ظاهر فریبنده و اغواگر همیشه برای یک جوان که در سن آسیب‌پذیری است، به مراتب می‌تواند وسوسه‌انگیز و پذیرنده باشد.

اینجا ما مسولیم تا از این نوگلان در حال شکفتن محافظت کنیم و قطعا یکی از راه‌های محافظت و مراقبت از جوانان و نوجوانان، جلوگیری شدید از رفتار، پوشش و نمانماهای غیراخلاقی این قشر سلبریتی است که کمر به تخریب جوانان بسته اند. نهادها و سازمان‌های مربوطه باید رفتار نامناسب سلبریتی‌ها را ضابطه‌مند کنند و مراجع قضایی می‌باید با هرگونه رفتار و کردار و پوشش خلاف عرف جامعه به صورت اشدّ برخورد کنند.

این معضل از سوی بخش قابل توجهی از اقشار جامعه احساس شده و بخشی از این نگرانی‌ها به سمت پویشی در سامانه «فارس من» خبرگزاری فارس هدایت شده که خواهان برخورد قاطع و جلوگیری از این سبک لباس پوشیدن سلبریتی‌ها هستند. این پویش با عنوان «تصویب قانون برای ضابطه‌مند کردن پوشش و رفتار هنرمندان» به ثبت رسیده و هر روز بر تعداد امضاء کنندگانش افزوده می‌شود. متن پویش مذکور به شرح زیر است:

«نظام ایران، عنوان جمهوری اسلامی را با خود همراه کرده و تمدن چندین هزار ساله‌اش را با روح دین اسلام غنی بخشیده است. هر ایرانی باید آینه تمام نمای این هویت ناب باشد؛ هویتی که با نجابت، ادب و فرهیختگی همراه است و تحسین و توجه هر مخاطبی را به خود جلب می کند.

بدن نمایی با لباس و چهره‌ای آلوده به هزار رنگ نه با هویت ایرانی سازگاری دارد که شاه دخت‌های ایرانی مستور در پوشیه بودند و دور از نگاه هرزه مردان و نه با هویت اسلامی سازگار است که نهی به تبرج و آشکار کردن زینت زنان، نص صریح کتاب آسمانی است.

تصاویر مربوط به بازیگران مشهور سینما و تئاتر در جشنواره کن ۲۰۲۲ با آن پوشش زشت و زننده نمی‌تواند نشان دهنده شرافت و حیای فرهنگ ایرانی در جلوی دوربین‌های خارجی باشد.

بازیگران زن و مردی که که از خاک ایران سر برآوردن و در آن بالیدند و هوای آن را نفس کشیدند امروز وقتی پا را فراتر از مرزها می‌گذارند هویت خود را در بی‌هویت شدن ایرانی خود جست و جو می‌کنند و رفتار و گفتاری برمی‌گزینند که حاصل آن افزودن غم و اندوه بر قلب ایرانیان اصیل و مسلمان واقعی و شادی سرمستی برای دشمنان آنان.

اکنون که مشخص شده است آزاد گذاشتن فضا منجر به فهم و درک برخی از انسانها از هویت انسانی خود نمی‌شود و از این جهت صدمات و لطمات فرهنگی و انسانی فراوانی به ملت ایران وارد شده است، مسلم است که باید قوانین نظارتی جدی و سرسختانه ای بر رفتار تمام هنرمندان که داخل ایران زندگی می کنند و تاثیرگذار بر افراد جامعه هستند، وضع شود.

ما به عنوان جزئی از افراد جامعه ایرانی خواستار نظارت هدفمند و سرسختانه و جدی در این مسیر هستیم.»

انتهای پیام/

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.