×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

جدیدترین ها

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 28 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
کمپینی معنادار با بیش از ۱۴۲ هزار امضا/ بی‌غیرتی ملی سبب نفرت ملت می‌شود

به گزارش تهران۲۴، این روزها سامانه فارس من خبرگزاری فارس روزهای شلوغی را می‌گذارند،کمپین‌های متعددی متمرکز بر برخورد قضایی با سلبریتی‌ها، از چهره‌های ورزشی گرفته تا هنرمندانی که در آتش اغتشاشات دمیده‌اند شکل گرفته است. در این بین پر امضاترینشان معطوف به رفتار و رویکرد علی کریمی فوتبالیست سابق تیم ملی است که آتش بیار معرکه اغتشاشات شده است. این کمپین که نزدیک به ۱۴۲ هزار نفر امضا کننده دارد معنادارتر از آن است که توضیح اضافه نیاز داشته باشد.

*رمز اصلی فتنه نوظهور

حمله به ارکان و ارزش‌های نظام اسلامی رمز اصلی دشمن در فتنه اخیر بود، هرچند دشمن در فتنه‌ها کاری به جریان حق و باطل ندارد و تنها به دنبال سیاه نمایی و القای ناامیدی در جامعه است.

در اغتشاشات ماه جاری اغتشاشگران با آگاهی کامل از اینکه دیگر نه از رهبران فتنه گر شاخص، که بعضا واژه «یاران امام» را هم یدک می‌کشیدند (اما در واقع این هم نبودند) و نه از پشتیبانی‌های مالی و مخابراتی وارداتی خبری نیست، بی درنگ وارد فاز تخریبی و کشته سازی و به شهادت رساندن مأموران و مردم کوچه و بازار شدند و هویت عناصر بیگانه در کشور به نمایش گذاشته شد.

*بازی در زمین دشمن

 فقدان سران فتنه‌گر سیاسی موجب چرخش هدایت میدانی اغتشاشات از سیاستمداران به سلبریتی‌ها و خصوصا ورزشکاران و هنروران شد‌. متأسفانه برخی هنرمندنماها یا سلبریتی‌ها ناآگاهانه یا عامدانه در زمین دشمن بازی کردند و آتش بیار اغتشاشات و به نوعی بازیگردان دشمن زخم خورده انقلاب در ایجاد ناامنی‌های اخیر بودند.

همان سلبریتی‌هایی که هر روز در شبکه‌های اجتماعی برای زمین و زمان نسخه می‌پیچیند و با واکنش‌های عجولانه نسبت به اتفاقات کشور سعی در جذب فالوور دارند، در بسیاری موارد نشان داده‌اند که فقط در فضای مجازی کنار مردم هستند و در فضای واقعی فرسنگ‌ها با آنان فاصله دارند.

همان سلبریتی‌های بی‌تعهد و متظاهر که  شاید برای کودک نیازمند در منطقه محروم، پست بگذارند، اما بچه‌های خودشان را در خارج از کشور به دنیا می‌آورند، شاید برای کودکان کار مطلب تأثر برانگیز منتشر کنند، اما نباید غذای گربه و حیوان خانگی‌اش دیر شود، شاید نشان دهند از گران شدن دلار و تاثیر آن بر زندگی مردم ناراحت هستند، اما دغدغه تامین دلار برای مخارج خانواده در خارج از کشور دارند.

هنرمندانی که بعضا نیز تا پیش از این حوادث چندان پایبندی به حجاب و رعایت شئونات شرعی نداشتند و حالا با بهانه گشت ارشاد همان لچک روی سرشان را نیز برداشته‌اند.

*وقتی بی‌غیرتی ملی، آن‌ها را از چشم ملت می‌اندازد

افرادی که فراتر از موارد مذکور فراموش کرده‌اند سرمایه اجتماعی و شهرت رسانه‌ای آنها که بر پایه باور و اعتماد مردم به نظام و حاکمیت شکل گرفته است و در بستر رسانه‌های فرهنگی و میادین ورزشی مطرح شده‌اند و این شهرت و محبوبیت متعلق به خودشان نیست و از آن ملت است و اگر این افراد بخواهند راه خود را از مردم جدا کنند، دیگر اصلا موضوعیت ندارند و ورزشکارانی هم که برمبنای غیرت ملی مردم محبوبیت یافته‌اند، بی‌غیرتی ملی، آن‌ها را از چشم ملت می‌اندازد.

بی غیرتی که بدنبال تجزیه طلبی و فروپاشی ملی است و در نزد مردم نفرت انگیز است. این افراد بقدری نادان هستند که نمی‌دانند اگر ایران یکپارچه و قوی نباشد آنها مجالی برای عرض اندام نخواهند داشت و زیر این پرچم سه زنگ است که به مقام و موقعیتی رسیده‌اند.

*کمپین‌ها معنا تولید می‌کنند

شکل‌گیری کمپینی با بیش از ۱۴۲هزار امضا در چنین زمان کوتاهی قاعده حاکم بر این معادله را روشن می‌کند. «مردم» تا زمانی از چهره‌ها حمایت می‌کنند که ترویج خشونت نکنند و تمامیت ارضی کشور را به خطر نیندازند. 

«علی کریمی» یکی از همین چهره‌هاست. او که این روزها از سوی اغتشاشگران تشویق می‌شود با خط دادن به آنان تلویحا از کشتن مأموران امنیتی حمایت کرده است. کریمی گرچه مدعی شده است منافق و ضد‌انقلاب نیست اما در عمل مدیریت جریان اغتشاش و کمک به آنها را در دستور کار دارد.

انتشار محتواهایی با مضامین نفرت‌انگیز، تهییج کننده، مشوق حمله به مراکز امنیتی و مأموران انتظامی و ده‌ها اقدام دیگر را می‌توان ازجمله اقدامات این فوتبالیست سابق دانست.

اقداماتی که متأسفانه مورد حمایت و تأیید تلویحی برخی دیگر از اهالی ورزش نیز قرار گرفت. ورزشکارانی که بدنبال کوک کردن ساز دشمن عجولانه از تیم ملی خداحافظی کردند تا رسما اعلام کنند نظام فعلی را قبول ندارند.

در کنار چهره‌های ورزشی و فرهنگی که فریب این توطئه را خوردند متأسفانه برخی ازچهره‌های علمی و دانشگاهی نیز با شروع کلاس‌های درسی به صف اغتشاشگران پیوستند و از نفوذ و نزدیکی خود با قشر دانشجو سوء استفاده کرده و با تعطیلی کلاس‌های خود به تحریک آنها پرداختند.

واضح است که مطالبه عموم مردم برخورد قاطع با چهره‌های هنری، فرهنگی، ورزشی و علمی است که هویت واقعی‌شان را آشکار ساخته‌اند، افرادی که با ازبین بردن امنیت ملی و همدستی با دشمنان قسم خورده این آب و خاک به کشور و مردم خسارات جبران ناپذیری را وارد نمودند.

پایان پیام/

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.