×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

جدیدترین ها

امروز : جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 26 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
آموزش امر به معروف و نهی از منکر در دستور کار حوزه‌های علمیه قرار گرفت

به گزارش تهران۲۴، امر به معروف و نهی از منکر از جمله واجبات دین اسلام است که مانند نماز در فروع دین گنجانده شده و بر هر مسلمان واجب است که این فریضه الهی را انجام دهد.

ضرورت آموزش امر به معروف برای اجرای درست آن

اما امر به معروف شرایط و ضوابطی دارد که باید شخص آمر آن‌ها را رعایت کند تا کارش مؤثر و مفید واقع شود، حال دانستن شرایط و ضوابط امر به معورف و اجرای درست آن نیاز به آموزش دارد. کاری که باید در مراکز مختلف آموزشی در سطوح مختلف به آن پرداخته شود تا عموم مؤمنان بتوانند این فریضه واجب را در جای درست انجام دهند و تأثیر مثبت آن را هم در جامعه مشاهده کنند.

مخاطبان خبرگزاری فارس هم در راستای اجرای درست فریضه امر به معروف خواستار پی‌گیری آموزش این امر مقدس بودند که در این راستا به سراغ برنامه‌های نهاد‌های مرتبط رفتیم تا برنامه‌های آموزشی آنها را بررسی کنیم.

ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر کشور به عنوان متولی اصلی این امر در کشور انتخاب شده که این ستاد هم برنامه‌هایی را در راستای آموزش امر به معروف در دستور کار دارد.

تربیت و آموزش ضابطان امر به معروف توسط ستاد امر به معروف

تربیت و آموزش ضابطان امر به معروف از جمله برنامه‌های این ستاد است که طی آن افرادی به درستی در حوزه امر به معروف آموزش دیده و به ترویج آن بپردازند. در این راستا در ایام شیوع کرونا هم دوره‌های آموزشی مهارت‌های امر به معروف ویژه ضابطان به صورت مجازی برگزار می‌شد که این امر اکنون به دو صورت حضوری و مجازی برگزار می‌شود.

برگزاری دوره‌های بینش مطهر و بینش معروف و تولید و انتشار چند عنوان کتاب و جزوه آموزشی هم از دیگر اقدامات ستاد امر به معروف در این راستا است.

حوزه‌های علمیه مهم‌ترین مراکز آموزش امر به معروف و نهی از منکر

شاید مهم‌ترین اقدام در راستای ترویج امر به معروف و نهی از منکر گسترش آن در حوزه های علمیه است، اتفاقی که خلأ آن در حوزه به وضوح احساس می‌شد. تسلط طلاب و مبلغان به شیوه‌های درست امر به معروف و شرایط و ضوابط آن می‌تواند در گسترش آن بسیار مؤثر باشد، زیرا جامعه هدف این افراد اغلب کسانی هستند که دغدغه امر به معروف را دارند و اگر درست آموزش ببینند می‌توانند اتفاقات خوبی را در جامعه رقم بزنند.

تفاهم ستاد امر به معروف با مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه

در این راستا طی جلساتی که در یکسال اخیر بین مدیران ستاد امر به معروف و مدیران مرکز مدیریت حوزه علمیه برگزار شد و موضوع آموزش امر به معروف در دستور کار حوزه‌های علمیه قرار گرفت تا از این رهگذر طلاب و مبلغان شیوه درست امر به معروف را بیاموزند و در برنامه‌های تبلیغی به مردم بیاموزند.

تولید و انتشار کتاب و قرار گرفتن امر به معروف و نهی از منکر به عنوان یکی از دروس حوزه اتفاق مبارکی است که می‌توانند تحولات خوبی را در این راستا رقم بزند و باید دید این تفاهم ستاد امر به معروف و مرکز مدیریت حوزه تا کجا ادامه یافته و در همه حوزه‌های علمیه کشور چه میزان نهادینه می‌‌شود.

پایان پیام/

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.