×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

جدیدترین ها

امروز : سه شنبه, ۲۸ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Tuesday, 16 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
پیشنهاد مردم برای شیوه ارتباط با دولتمردان

به گزارش تهران۲۴، امروز برنامه پیگیری پویش‌هایی را اعلام می‌کنیم که هر کدام حامیان زیادی دارند که چشم‌انتظار تحقق مطالبه‌شان هستند؛ از طرفداران رائفی‌پور که اصرار دارند او را رابط  مردم با مسئولین کنند، تا علاقمندان روبیکا که درخواست ارتقای این پیام رسان را دارند. همه این پویش‌ها با نگاه ویژه خبرنگاران فارس پیگیری خواهد شد. ما فقط اینجا به شما اعلام خواهیم کرد که روند این پیگیری‌ها چگونه خواهد بود. امضاهای شما پشتوانه اصلی خبرنگاران فارس برای مطالبه از مسئولان است. 

۵۵ هزار نفر می‌خواهند رائفی‌پور رابط بین مردم و مسئولین باشد

رائفی‌پور رابط مردم با مسئولین باشد عنوان پویشی است که بیش از ۵۵ هزار نفر از آن حمایت کرده‌اند. امضاکنندگان نوشته اند: «‏با توجه به اهمیت رفع شبهه در این مواقع حساس و لزوم گفت‌‌وگو با جوانان و نوجوانان که امروزه در محاصره شبهات فراوان دشمن هستند و سابقه تاثیرگذاری فراوان استاد رائفی‌پور در بین جوانان و استقبال این قشر از سخنرانی‌های ایشان، ما جوانان با زدن این پویش از آقای رئیسی تقاضا داریم که استاد رائفی‌پور زبان و رابط ما امضاءکنندگان با دولت باشد تا بتوانیم مطالبات خود را به گوش مسئولین برسانیم.»

سردبیر این پویش در گفت‌وگو با خبرنگار فارس گفته: «پیشنهاد بنده این است که یک شورای فضای مجازی توسط آقای رئیسی تشکیل شود و ایشان را هم عضو این شورا کنند تا برای فضای مجازی یک برنامه منسجم داشته باشند.»

در ادامه پیگیری این پویش قرار است سرویس سیاسی مصاحبه‌ای هم با رائفی پور داشته باشد تا نظر وی را درباره این پیشنهاد بداند. البته علیرغم پیگیری‌های مکرر، تا امروز امکان برقراری ارتباط با وی فراهم نشده است. در صورت ابراز تمایل رائفی‌پور برای حضور در کمیته‌های مشورتی دولت، این مطالبه به دولت هم اطلاع داده شده و از سازمان‌های مربوطه پیگیری می‌شود.

پلتفرمی برای بیان اعتراضات مردم ایجاد شود 
اتفاقات روزهای اخیر باعث شده تا مخاطبان از دولت مردان بخواهند پلتفرمی ایجاد شود تا در آن مردم بتوانند اعتراض خود را نسبت به موضوعی ثبت کنند و دولت و دستگاهای مربوطه آن را پیگیری کنند. چندین پویش با خواسته مشابه ثبت شده که بیش از ۵ هزار حامی داشته است.
هرچند سامانه فارس من خودش بستری برای انتقال مطالبات مردم به مسئولان و پیگیری از آنهاست اما سرویس سیاسی خبرگزاری فارس به احترام مخاطبان، این خواسته را به اطلاع دولت خواهد رساند. 
 

معلمان هم بتوانند به حوزه بروند ​

امکان تحصیل معلمان در حوزه علمیه موضوع پویش دیگری است که قرار است خبرگزاری فارس پیگیری کند. امضاکنندگان نوشته‌اند: «در ماده ۲دﺳﺘﻮراﻟﻌﻤﻞ ﻧﺤﻮه ﭘﺬﯾﺮش ﻃﻼب ﺗﺤﺖ ﺑﺮﻧﺎﻣﻪ ﻣﺮﮐﺰ ﻣﺪﯾﺮیت ﺣﻮزه ﻫﺎی ﻋﻠﻤﯿﻪ، شاهد آن هستیم که یکی از موارد پذیرش طلبه عدم اشتغال ایشان است. عیبش کجاست یک فرد معلم باشد، طالب علوم دینی هم باشد؟ عیبش کجاست که یک معلم بخواهد بصورت رسمی تحصیل کند و معمم هم بشود؟ آموزش و پرورش نیازمند مطالب و معارف حوزه علمیه و حوزویان است.چطور می شود ما معمم معلم داشته باشیم، اما معلم معمم نه!»
سرویس فرهنگی برای پیگیری این پویش با مدیران حوزه علمیه گفت و گویی خواهد گرفت که حوزه برای تحصیل  معلمان در حوزه چه راهکارهایی دارد تا از ظرفیت معلمان استفاده شود. سرویس اجتماعی هم درخواست این معلمان را انعکاس داده و آن را به اطلاع وزارت آموزش پرورش می رساند.
 

ارتقای اپلیکیشن ایرانی روبینو
 ارتقای شبکه‌های اجتماعی داخلی موضوع داغ این روزهای جامعه است و مدیران این پلتفرم‌ها وعده‌های زیادی در این رابطه به مخاطبان خود داده‌اند. یکی از اپلیکیشن‌هایی که طرفداران زیادی دارد روبیکا است؛ پلتفرمی که بخش «روبینو»ی آن شباهت‌های زیادی به اینستاگرام دارد. کاربران این اپلیکیشن پویش‌های متعددی را برای ارتقا کیفیت روبیکا در سامانه فارس‌من ثبت کرده‌اند.
امضاکنندگان پویش نوشته‌اند: «با توجه به فیلتر اینستاگرام و روی آوردن مردم به اپلیکیشن‌های داخلی مخصوصا اپلیکیشن روبینو ، ارائه دهنده باید اپلیکیشن خودش را ارتقا دهد چون هنوز خیلی مبتدی است و باگ فراوان دارد و با کمی فعالیت توسط اپ محدود می‌شویم و رفع محدودیت هم در این اپلیکیشن دو هفته تا سه ماه و یا بیشتر طول می‌کشد که میل استفاده از این اپلیکیشن را خیلی کم می‌کند. البته اشکالات دیگری هم وجود دارد که با خواندن نظرات استفاده‌کنندگان می‌شود به آنها پی برد و برایشان راه‌حلی پیدا کرد. فقط خیلی فوری باید پیگیری شود.»
گروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس برای پیگیری این مطالبه با مدیران روبیکا تماس خواهد گرفت و درخواست مردم را به اطلاعشان خواهد رساند تا برنامه‌های خود را در این باره اعلام کنند. در صورت افزایش امضاها نیز موضوع را در سطح بالاتری پیگیری خواهیم کرد و در گفت وگویی با وزیر ارتباطات، برنامه‌های این وزارتخانه برای پشتیبانی و حمایت از پلتفرم‌های ایرانی شرح داده می‌شود.

شما هم اگر مطالبه‌ای دارید، با ما در میان بگذارید. سامانه فارس من، همچنان پذیرای شماست و خبرنگاران فارس نیز پویش‌های پرامضا را با اولویت بالا در دستور کار خود می‌گذارند.

پایان پیام/ ت ۱۵

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.