×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

جدیدترین ها

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 28 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
حاشیه نشست دولتمردان/ وزیر کشور: سپاه با قدرت راهش را ادامه می‌دهد

به گزارش تهران۲۴،‌ اعضای کابینه سیزدهم در حاشیه جلسه امروز (چهارشنبه ۲۸ دی) هیات وزیران در حیاط دولت با حضور در جمع خبرنگاران به سوالاتشان پاسخ دادند.

تبدیل یارانه نقدی به کالابرگ منوط به استقبال مردم است

 سید صولت مرتضوی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی حذف یارانه نقدی و تبدیل آن به کالابرگ را منوط به استقبال مردم دانست و گفت: اگر استقبال خوب باشد، طرح استفاده از کارات یارانه جایگزین یارانه نقدی می‌شود.

مرتضوی در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران گفت: در بودجه ۱۴۰۱ دولت مکلف بود ما به ازای حذف ارز یارانه‌ای را به صورت کالابرگ الکترونیکی با قیمت پایه شهریور ۱۴۰۰ میان مردم توزیع کند. متأسفانه بستر این کار فراهم نبود و با همکاری‌ها بستر کار فراهم شد و از روز گذشته در استان هرمزگان به صورت آزمایشی اجرای آن آغاز شد و در صورت مطلوب بودن ارزیابی‌ها این اقدام را به کل کشور تعمیم خواهیم داد.

وی در رابطه با نحوه اطلاع مردم از میزان اعتبار خود در بهره‌مندی از یارانه و کالابرگ الکترونیکی خاطرنشان کرد: سامانه‌ای تعریف شده که می‌توانند به این سامانه مراجعه کنند و سرپرستان خانوار با کد دستوری *۷۸۸*۲۸# میزان اعتبار خود را مشاهده کنند و در صورت ضرورت خرید کنند.

وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی عنوان کرد: اقلام مهم کلابرگ شامل مرغ، برنج، ماکارانی، روغن و لبنیات است. در این مرحله مقدماتی انتخاب کالا اختیاری است و می‌توانند یک قلم یا چند قلم کالا خریداری کنند. در هر استان تعداد فراوانی فروشگاه تامین شده و در سطح استان هرمزگان حدود هزار فروشگاه به این سیستم مجهز شدند. منتظر هستیم طی هفته‌های اخیر استقبال مردم را ارزیابی کنیم و امیدوار هستیم با استقبال مردم مواجه شویم و به نوبت استان‌های بعدی را آغاز می‌کنیم تا بتوانیم تقریباً تا انتهای سال کل کشور را پوشش دهیم.

مرتضوی در رابطه با افرادی که مشمول نشدند، تصریح کرد: هر کسی معترض باشد و مشمول نباشد به اعتراضش رسیدگی می‌شود و اگر استحقاق داشته باشد حتماً در عداد کسانی که مشمول یارانه نقدی و کالا برگ الکترونیک قرار خواهند گرفت. روزانه اعتراضات فراوانی در سامانه ثبت می‌شود و سامانه نتیجه آن را اعلام می‌کند و اگر فردی همچنان به نتیجه استعلام اعتراض داشته باشد مجدد توسط همکاران ما بررسی می‌شود.

اختیار تقسیم وام‌های خرد در بودجه ۱۴۰۱ به دولت واگذار می‌شود

سید مسعود میرکاظمی رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: در قانون بودجه ۱۴۰۱ به گونه‌ای تنظیم کردیم که اختیار تقسیم وام‌های خرد به دولت واگذار شود به گونه‌ای که تکلیف ما لا یطاقی به گردن بانک‌ها انداخته نشود.

میرکاظمی در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران گفت: حدود ۳۳۰ هزار میلیارد تومان پرداخت حقوق صندوق‌های بازنشستگی لشکری و کشوری در سال آینده در نظر گرفته شده است. با ارائه طرحی در قانون برنامه در مورد بدهی‌های گذشته تأمین اجتماعی به دنبال راهکاری هستیم تا در آینده معطل دولت نباشند.

رئیس سازمان برنامه و بودجه در رابطه با اینکه در قانون بودجه ۱۴۰۲ سهم وام‌های خرد ۲۰۰ همت در نظر گرفته شده است و آیا سهمیه وام ازدواج کاهش می باید، گفت: امسال به گونه‌ای تنظیم کردیم که اختیار تقسیم وام‌های خرد به دولت واگذار شود به گونه‌ای که تکلیف ما لا یطاقی به گردن بانک‌ها انداخته نشود که منجر به ناترازی بانک‌ها، اضافه برداشت و تورم نشود. آئین‌نامه این‌ها در دولت تنظیم می‌شود و ان شاءالله کمتر از گذشته نخواهد بود.

 دولت سیزدهم بالاترین میزان تولید گاز از میادین مستقل و مشترک گازی را داشت

جواد اوجی وزیر نفت گفت که بالاترین میزان تولید گاز از میادین مستقل و مشترک گازی را در همین ایام داشتیم که در دولت سیزدهم رکورد جدیدی است.

وی در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران گفت: در همین ایام یکی از دستاوردهای خوب در صنعت نفت و گاز کشور رقم خود؛ بالاترین میزان تولید گاز از میادین مستقل گازی و مشترک را داشتیم. هم‌چنین فراورش گاز در ۲۱ پالایشگاه را داشتیم که رکورد بی‌نظیری بود.  همچنین  بحث انتقال گاز از جنوب کشور به مناطق مرکز و شمال کشور را داشتیم، بنابراین در بحث تولید و فراورش و انتقال در دولت سیزدهم رکوردهای جدیدی ثبت شد که از همکاران‌مان در حوزه نفت و گاز تشکر می‌کنم.

افزایش ۵۰ درصدی بودجه بنیاد شهید در سال آینده

 سید امیر حسین قاضی‌زاده هاشمی معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران از افزایش ۵۰ درصدی بودجه این نهاد در سال آینده خبر داد و گفت: نگاه مجلس به نیازهای حوزه ایثارگران مثبت شود و امیدوارم تقویت شود.

وی در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران گفت: برای ارتقای وضعیت ایثارگران ما پیشنهاداتی به دولت ارائه کرده‌ایم به عنوان مثال در بحث تسهیلات اشتغال، خوشبختانه امسال در حکمی که آمده توجه ویژه‌ای به این بخش شده است و تقریبا به اندازه ۳۰ درصد نسبت به سال گذشته افزایش پیدا کرده است.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به بحث خودرو برای جانبازان اظهار کرد: در بحث خودرو برای جانبازان ۷۰ درصد از محل واردات خود دیده‌ شده و برای سایر گروه‌های ایثارگری از محل خودروی داخلی با تسهیلات و در حوزه‌های مرتبط با کمک معیشت حدود ۱۰ درصد جامعه تحت پوشش دیده شده است. امیدوارم در کمیسیون تلفیق مجلس توجه ویژه‌ای به این بخش صورت گیرد. در حال حاضر هر کدام از این ارقام را که ما بیان کنیم در مجلس در دست بررسی است بنابراین باید نهایی شود و سپس اعلام کنیم.

هیچ فعالیت یا سایت هسته‌ای اعلام نشده‌ای در ایران وجود ندارد

محمد اسلامی رئیس سازمان انرژی اتمی در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران گفت: موضوع مهمی که وجود دارد این است که با همین مواضعی که مرتب تغییر می‌دهند مانند اینکه سخنگوی اتحادیه اروپا می‌گوید برجام نمرده است و مذاکرات ادامه دارد، مشهود است که چه اندازه در فضاسازی علیه جمهوری اسلامی صداقت دارند.

وی افزود موضوعی که در دستور کار ما بوده است رفع ابهامات و پاسخگویی به آنها بوده است. اتهاماتی که عناصر ضد انقلاب طی سال‌ها آن را عنوان و مطرح می‌کنند، توسط آژانس بررسی و تمام مراحل آن طی شده است و حاصل تمام مذاکرات صورت گرفته ظرف بیست سال، سند برجام شده است. آن‌ها از سند برجام خاج شدند و قصد بازگشت به آن را دارند و باز اتهامات را کنار سند برجام قرار دادند در حالی که این دو موضوع نیست بلکه یک موضوع است.

اسلامی تاکید کرد: امروز به صراحت اعلام می‌کنیم طبق اعلام خود آژانس، هیچ فعالیت یا سایت هسته‌ای اعلام نشده‌ای در جمهوری اسلامی ایران وجود ندارد. تعاملات ما برقرار است و آقای گروسی برای حضور در ایران اعلام آمادگی کردند و باید برنامه، محتوا و اهداف سفر صورت گیرد و به محض نهایی شدن برنامه و اهداف سفر نهایی شود حتماً انجام خواهد شد.

بودجه وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اصلاح می‌شود

عزت‌الله ضرغامی وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران گفت: از کارهایی که این وزارتخانه برای رونق گردشگری انجام داده، طراحی و ارائه بسته‌های سرمایه‌گذاری است.به این معنا که بسته‌هایی برای موقعیت‌های خوب گردشگری در سراسر کشور هم به صورت بی‌نام و هم شناسایی شده آماده شده است و سرمایه‌گذارانی که می‌خواهند در این حوزه‌ها در استان‌های کشور سرمایه‌گذاری کنند با مطالعه پروژه‌هایی را انتخاب می کنند که دیگر به بوروکراسی اداری نیازی نیست و مجوزهای لازم بدون نام از قبل در نظر گرفته شده است. سرمایه‌گذاران می‌توانند با کمک وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و امور گردشگری سایر موارد قانونی را پیگیری و سرمایه‌گذاری کنند.

ضرغامی همچنین در ارتباط با میزان جذب گردشگر در سال ۱۴۰۱ اظهار کرد: در ارتباط با مسائل مختلف جاری در کشور کمی روند ورود گردشگر دچار اشکال شده و جمع‌بندی سالیانه که دقیق‌تر هست انجام و میزان گردشگر اعلام می‌شود.

 وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با اشاره به محدودیت منابع کشور همین امر را موجب اختصاص کم بودجه در حوزه میراث فرهنگی اعلام و بیان کرد: با صحت انجام شده با رئیس‌جمهور قرار شد با پیگیری سازمان برنامه و بودجه و صحبت با مجلس این رقم اصلاح شود. فعالیت‌ها در حوزه عمرانی و مرمت‌ها مختص تزئین و ظواهر بناهای تاریخی نیست بلکه برخی به دلیل سازه و پایداری مشکلی دارند که نیازمند فوریت و اعتبار بیشتر است؛ لذا رئیس‌جمهور تذکر داد تا مواردی به عنوان اصلاح در این حوزه‌ها به مجلس ارائه شود که رقم نهایی نیز تکمیل و اطلاع‌رسانی خواهد شد.

تشکیل کارگروه ویژه‌ برای بررسی مشکلات دسترسی مردم به فضای مجازی

 عیسی زارع‌پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه به دنبال کمتر شدن نیاز مردم به فیلترشکن‌ها هستیم، از تشکیل کارگروهی ویژه‌ برای بررسی مشکلات دسترسی مردم به فضای مجازی خبر داد.

وی در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران گفت: برخی مشکلات اینترنت فنی و زیرساختی است. رئیس جمهور دستور دادند که ما برای تسهیل مردم در فضای مجازی و مشکلات دسترسی را برطرف کنیم. در سال ۱۴۰۲ شاهد اتفاقات خوبی در حوزه فیبر نوری خواهیم بود. کارهای خوبی در این زمینه انجام شده و در حال انجام است تا شاهد افزایش سرعت و کیفیت اینترنت در کشور باشیم. بخشی از محدودیت‌ها قابل برطرف کردن است تا نیاز به فیلترشکن کمتر شود. فیلترکشن‌ها به جز مخاطرات امینتی سرعت اینترنت را کاهش می‌دهد.

 نوسازی، برقی کردن و گازسوز کردن خودروها در اولویت شهرداری تهران قرار دارد

 علیرضا زاکانی شهردار تهران در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران با اشاره به ساماندهی وضعیت تاکسیرانی گفت: مشکلاتی در حوزه فرسودگی و کمبود وجود دارد که این هفته بالغ بر ۱۲ ساعت با مجموعه ایران‌خودرو، سایپا و مپنا جلسه داشتیم که جلسات خوبی بود.

وی از این جلسات و طرح‌های مطلع شده به عنوان افتخارآمیز یاد کرد و افزود: بنا شد نوسازی خودروها را با اولویت قطعی، ناظر به حوزه داخلی قرار دهیم و گروه کار تشکیل شد. بنا شد تا ۲۲ بهمن، پیشنهادات ناظر بر حوزه تاکسیرانی، ون و اتوبوسرانی را داشته باشیم.

زاکانی اظهار کرد: با توجه به اینکه در آستانه روز هوای پاک هم قرار داریم، هم نوسازی، هم گازسوزکردن و هم برقی کردن سیستم حمل و نقل عمومی را در سال آینده داشته باشیم. در حال حاضر ۷۸ هزار ون و تاکسی داریم که ۱۰۰ درصد ون‌ها و بیش از ۶۰ درصد در تاکسی‌ها فرسوده هستند. اتوبوس‌ها هم با ضریب بالایی دچار فرسودگی هستند که امیدواریم نوسازی و بازسازی حمل و نقل عمومی به ظهور و بروز برسد.

شهردار تهران در پاسخ به  سوالی درباره تخصیص تسهیلات به رانندگان به منظور نوسازی خودروها گفت: در حال بازبینی هستیم و با وزارت صمت، اقتصاد و بانک‌ها و همچنین مجموعه‌هایی که حاضر به همکاری هستند درحال رایزنی هستیم تا تسهیلات خوبی پرداخت شود.

تبدیل سازمان محیط زیست به وزارتخانه تکذیب شد

سلاجقه رئیس سازمان حفاظت محیط زیست در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران گفت که از وزارت نیرو در مورد سد «چمشیر» توضیحات خواستیم.

وی افزود: در مورد آبگیری سد چمشیر موضعمان را در گذشته اعلام کردیم، البته اطلاع نداریم که اکنون آبگیری شده است یا خیر، اما از وزارت نیرو توضیحاتی خواستیم.

سلاجقه همچنین گفت: قرار نیست در بودجه ۱۴۰۲ سازمان محیط زیست به وزارتخانه تبدیل شود و این موضوع را تکذیب می‌کنیم.

تمامی آئین نامه‌های تکلیفی بودجه از سوی دولت نهایی شده است

علی بهادری جهرمی سخنگوی دولت در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران گفت:‌ در آستانه روز هوای پاک قرار داریم و طبق معمول رئیس جمهور مطابق با قانون هوا پاک تاکید ویژه ای به دستگاه‌های مسئول داشت که علی رغم اینکه این موضوع، موضوع بلندمدتی است و باید ساختارهای لازم بازنگاه جدی تری شود ولی از کارهای کوتاه مدت هم نباید غافل شد تا با سرعت هر چه بیشتری شاهد بهبود آلودگی کلانشهرها باشیم.

وی افزود: از جمله نگاه‌های بلندمدت‌تری که دولت در این زمینه و بنا بر پیشنهاد وزارت جهاد کشاورزی دارد آغاز یک نهضت و پویش مردمی کاشت نهال است که البته در صدد هستیم با نگاه به جوانب مختلف مسئله، این پویش بتواند پیش رود و به حرکت بیفتد که کمک‌کار بلندمدت در این زمینه و زمینه‌های دیگری باشد. رئیس جمهور امروز در جلسه هیئت دولت تاکید ویژه‌ای بر این موضوع داشت. همچنین رئیس‌جمهور تشکر ویژه‌ای از خیرین مدرسه‌ساز در استان‌های مختلف داشت و بر ضرورت الگوگیری از همین مسیر در سایر حوزه‌های عمومی و اجتماعی که نیازمند حضور عمومی مردم است تاکید داشت.

بهادری‌جهرمی همچنین به مصوبات هیئت دولت اشاره کرد و گفت: بنا بر پیشنهاد سازمان برنامه و بودجه کشور دولت با اختصاص اعتبارات و تسهیلات بانکی به منظور اجرای عملیات پایدارسازی مخاطرات زمین برای جلوگیری از لغزش و یا آثار مخرب در لغزش‌ها و زلزله‌ها در استان چهارمحال‌وبختیاری موافقت کرد که اعتباراتی به منظور انجام اقدامات پیشگیرانه و مقاوم‌سازی و پایدارسازی در این استان هزینه شود.

وی افزود: پیش از این هیئت دولت مصوبه‌ای را به منظور تعیین کمک هزینه پرداختی به مجموعه سازمان بهزیستی و مراکز غیردولتی تحت نظارت این سازمان بابت خدمات به معلولان و افراد دارای آسیب‌های نخاعی داشت که بخشی از این مصوبه مورد ایراد هیئت تطبیق مصوبات مجلس واقع شده بود که دولت اصلاحی را در این مصوبه انجام داد. امید است با همراهی مجلس و هیئت تطبیق بتوان کمک موثرتری به معلولان در این زمینه داشت.

سخنگوی دولت ادامه داد: در خصوص فعالیت ناشران، کتابفروشان و مراکز پخش کتاب هم با توجه به تکلیف قانونی که مطابق با ماده ۹۲ قانون برنامه ششم توسعه متوجه مجلس شده بود، پیش از این دولت مصوبه‌ای را به پیشنهاد وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به تصویب رسانده بود که یکی از مواد مهم این مصوبه هم مورد ایراد هیئت تطبیق مصوبات مجلس مواجه شده بود. نگاه دولت این است که حمایت از این بخش یک امر ضروری بوده و جز اولویت‌ها هم در جهت افزایش میزان مطالعه و هم حمایت از حوزه چاپ و نشر و مطبوعات است؛ لذا بنا شد که هم بازنگاهی در شیوه تدوین آئین‌نامه صورت گیرد و هم از منظری که به نوعی درجلسه بحث می‌شد به نظر می‌رسید آئین نامه قبلی در چارچوب قانون تدوین شده و باید مذاکرات مجددی با هیئت تطبیق مجلس صورت گیرد؛ چه بسا از منظری که کارشناسان دولت به آن نگاه دارند بتوان حمایت از ناشران و کتابفروشان و مراکز پخش کتاب داشت که کمک به افزایش سرانه مطالعه نیز شود.

بهادری جهرمی در ادامه اظهار کرد: یکی از تکالیفی که قانون بودجه متوجه دولت کرده بود طبقه‌بندی بنگاه‌های اقتصادی در چارچوب سیاست‌های اصل ۴۴ بود که تقریباً تمامی آئین‌نامه‌های تکلیفی بودجه در هیئت دولت به تصویب رسیده به اسثتنای دو سه مورد که هر کدام در کمیسیون‌ها و صحن دولت در رفت و برگشت و در حال بررسی کارشناسی بیشتر بوده اند که از جمله آنها همین آئین نامه مربوط به بنگاه‌های اقتصادی می‌شود. امروز دولت با کلیات این آئین‌نامه موافقت کرد که امیدواریم با اصلاحات جزئی این آئین‌نامه نیز نهایی شود. بنابراین تقریباً تمامی آئین‌نامه‌های تکلیفی بودجه از سوی دولت نهایی شده و چند آئین‌نامه مانده که باید در مورد آن‌ها تعیین تکلیف نهایی صورت گیرد.

 تعطیلات مدارس باید جبران شود

 یوسف نوری وزیر آموزش و پرورش در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران گفت:‌ دانش‌آموزان امسال تعطیلات بی‌سابقه‌ای داشتند. این تعطیلات، لطمات بسیاری به جامعه تعلیم و تربیت وارد کرده است. باید ساز و کاری پیش‌بینی شود تا افت تحصیلی ناشی از تعطیلات و آموزش‌های مجازی جبران شود و از این رو پیشنهاد داده شد تا مدارس در روزهای پنجشنبه نیز دایر باشند.

 تغییر دبیر شورای عالی امنیت ملی تکذیب شد

احمد وحیدی وزیر کشور در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا قرار است دبیر شورای عالی امنیت ملی تغییر کند، گفت: شایعه است.

وی همچنین درباره آبگرفتگی در استان‌های جنوبی کشور اظهار کرد: در آبگرفتگی مشکل جدی نداشتیم. سال گذشته در کنارک و اهواز مشکل جدی داشتیم اما امسال با تدابیر دولت سیزدهم برطرف شد. با توجه به گسترش شبکه فاضلاب، مشکلات آبگرفتگی حل و آب‌ها جذب شد.

وزیر کشور همچنین در واکنش به طرح پارلمان اروپا گفت: اینکه عده‌ای در غرب بخواهند کاری خارج از قواعد بین‌الملل انجام بدهند و یک نیروی رسمی را تروریسم بنامند، نشان‌دهنده ضعف فکری، اخلاقی و سیاسی‌شان است. آن‌ها فکر می‌کنند می‌توانند سپاه را که در دل مردم جا دارد و در خدمت مردم قرار دارد، تضعیف کنند. سپاه مهمترین نیروی ضد تروریست است. در راس آن شهید سلیمانی عزیز و نماد جهانی مبارزه با تروریسم قرار دارد. این نیرو بیشترین مبارزه با تروریسم داشته، اما از سوی جریان‌هایی که از تروریسم حمایت می‌کنند، تهدید می‌شود. رژیم صهیونیستی، تروریسم دولتی است. آمریکا نیز آشکارا سردار سلیمانی را ترور کرد. همه کسانی که در منطقه هستند خودشان را مدیون تلاش‌های سپاه و سردار شهید سلیمانی می‌دانند.

وحیدی  تاکید کرد: طرح پارلمان اروپا برای تروریستی اعلام کردن سپاه، هیچ نگرانی ندارد و سپاه با قدرت به راه خود ادامه خواهد داد.

رئیس‌جمهور قول همه‌نوع همکاری در زمینه بودجه ورزش را داده‌اند

سیدحمید سجادی وزیر ورزش و جوانان در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران در واکنش به افزایش ناچیز بودجه ورزش گفت: سال پیش‌رو برای ورزش کشور سال بسیار پرکاری است با این حال آیت‌الله رئیسی و معاون اول رئیس جمهور قول همه‌نوع همکاری در زمینه بودجه ورزش را داده‌اند. البته افزایش بودجه تابع فرمول و دستورالعملی است و ما شاهد نهایت همکاری و مساعد دولت بوده‌ایم. هم آیت‌الله رئیسی و معاون اول رئیس جمهور قول دادند هر جا ورزش نیاز به حمایت داشته باشد، کمک شود. ما نیز یک‌سری راهکارهای قانونی برای افزایش درآمد از طریق ورزش داریم و از طرفی باید یکسری ابتکارات داشته باشیم تا بتوانیم از نظر درآمد به ورزش کمک کنیم. کم‌کم باید اتکای خود به منابع دولتی را کم کنیم. البته نه به‌ زودی، ولی کارهایی را در همین زمینه آغاز کرده‌ایم.

سجادی درخصوص دیدار اخیرش با ایگور لویتین دستیار رئیس‌جمهور فدراسیون روسیه گفت: دیدار بسیار خوبی بود. کمتر از پنج ماه است که لویتین در ایران است. دیروز ادامه مذاکرات قبل را داشتیم و مهم‌ترین موضوع مطرح شده، پیشنهاد سرمایه‌گذاری، سرمایه‌گذاران روس در اتمام طرح‌های ورزشی ایران را مطرح کردیم و او هم تلویحا این پیشنهاد را پذیرفت و مقدمات در حال طی شدن است.

وزیر ورزش با اشاره به تولید محصولات ورزشی باکیفیت در ایران افزود: ما تولیدکنندگان خوبی در ورزش داریم اعم از تولیدکنندگان پوشاک، ادوات و ملزومات ورزشی. لویتین استقبال بسیار خوبی از این مسئله داشت و تاکید کرد در وهله اول این ملزومات را صادر کنیم و در وهله دوم به تولیدات مشترک در این زمینه برسیم. اشتراکات تولید، پروسه توزیع و طراحی با تیم مشترک انجام شود. در واقع به دنبال تولید محصول مشترک ایران و روسیه هستیم و این امر محقق هم خواهد شد. ما تولیدکنندگان خوبی در تولید دستگاه‌ها و لباس‌های ورزشی داریم و محصولات ورزشی که قابلیت صادر کردن دارد را داریم. پیشنهاد تکمیلی لویتین حرکت به سمت تولیدات مشترک ورزشی ایران و روسیه بود تا بتوانیم حتی این محصولات را به کشورهای دیگر هم صادر کنیم.

سجادی با تاکید بر حضور نایب‌رئیس کمیته ملی المپیک روسیه در دیدار او با لویتین گفت: قرار شد تیم ملی هندبال روسیه سفری به ایران داشته باشد تا دو تیم، دیداری تدارکاتی باهم داشته باشند. البته در گذشته و در چند رشته جودو، شمشیربازی سابر و کشتی در روسیه دیدار تدارکاتی داشتیم.

وزیر ورزش و جوانان با اشاره به نیاز ورزش ایران به جذب چند مربی خارجی افزود: ما در بوکس و پرتاب‌ها به دنبال جذب مربی از روسیه هستیم. از طرفی پیگیر تعاملات فی‌مابین فدراسیون‌ها و کارهای تخصصی بین فدراسیون‌های ورزشی هستیم.

سجادی با اشاره به برگزاری رویداد بین‌المللی نورزگاه (اسفندماه به میزبانی کیش) افزود: از تیم‌های ملی بانوان روسیه به صورت خاص دعوت کردیم به عنوان مهمان برای حضور در رویداد نوروزگاه به ایران بیایند. مقرر شد سفیر روسیه پیگیری‌های لازم را انجام دهند.

 افغانستانی‌ها هم می‌توانند به تماشای فیلم‌های جشنواره فجر بنشینند

محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران با اشاره به حمایت از فعالیت‌های قرآنی گفت: دولت سیزدهم هیچ محدودیتی در حمایت از این فعالیت‌ها ندارد و موسسات مردمی باید در این حوزه فعال باشند.

وی با اشاره به تخصیص بودجه به فعالیت‌های قرآنی در لایحه بودجه ۱۴۰۲، اضافه کرد: بخش عمده‌ای از از دستگاه‌های اجرایی درگیر موضوع قرآن شده و ما هم به عنوان فرهنگ‌سازی در این زمینه کارهای مثمر ثمری در برنامه داریم.

اسماعیلی درباره آثار افغانستانی در بخش بین‌الملل جشنواره فیلم فجر گفت: فیلمها از کشورهای متعددی ارسال شده است که کشور افغانستان را هم شامل می‌شود. بازدیدکنندگان افغانستانی هم می‌توانند مثل سایرین به تماشای فیلم‌ها بنشینند.

پایان پیام/

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.