×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

جدیدترین ها

امروز : پنج شنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 18 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
واکنش آموزش و پرورش به موسیقی و حرکات موزون در مدارس/ شؤونات اسلامی باید در تمام مدارس رعایت شود

به گزارش تهران۲۴، چند وقتی است که ویدئوهایی در صفحات مجازی از حرکات موزون و موسیقی در مدارس منتشر می‌شود.

بیش از ۵۱۰۰ نفر مخاطبان خبرگزاری فارس در سامانه فارس من با ثبت سوژه‌ای با عنوان «حذف موسیقی تند و حرکات موزون از ورزش مدارس» خواستار پیگیری این موضوع شدند. 

در درخواست این افراد آمده است: «اندیشه‌های مسموم همچنان در روحیه مدیران برخی مدارس رخنه کرده و برنامه‌های حرکات موزون با نام ورزش صبحگاهی همراه با موسیقی ریتم‌دار به عنوان ابلاغیه آموزش و پرورش با هدف شاداب‌سازی دانش‌آموزان در حال اجراست.

ما اولیای دانش‌آموزان از آینده تربیتی فرزندان و نسل آینده خود نگرانیم و خواستار حذف موسیقی از نرمش و اجتناب از حرکات موزون رقص‌گونه از ورزش هستیم و خواهشمندیم از اجرای تمامی مواردی که با فرهنگ غنی اسلامی مغایرت دارد مطابق فتوای مراجع عظام در قالب یک لیست و فهرستی از موارد به مدارس ابلاغ شده تا از هر گونه سوء استفاده و اعمال سلیقه شخصی مدیران جلوگیری نماید».

این درخواست ۲۲ اردیبهشت ثبت شد و ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۱، در بخشنامه‌ای خطاب به مدیران آموزش و پرورش از سوی صادق ستاری‌فرد معاون تربیت‌بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش آمده است: «ضمن تشکر از زحمات جنابعالی و همکاران محترم در راستای اجرای برنامه‌های تربیت بدنی و فعالیت‌های ورزشی به استحضار می رساند با توجه به گزارش‌هایی مبنی بر اجرای فعالیت‌های نرمش صبحگاهی خارج از مقررات آموزش و پرورش (موزیک و پوشش) مقتضی است دستور فرمایید در اجرای تمامی فعالیت های ورزشی به ویژه نرمش صبحگاهی موازین و شئونات اسلامی در کلیه مدارس اعم از دولتی و غیردولتی رعایت گردد».

صادق ستاری‌فرد معاون تربیت‌بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش نیز به خبرنگار فارس تأکید کرد: اعلام کرده‌ایم در تمام مدارس دولتی و غیردولتی باید شئونات اسلامی رعایت شود. 

انتهای پیام/

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.