×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

جدیدترین ها

امروز : جمعه, ۲۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 17 May , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
مطالبه ۲۳ هزارنفری کاربران «فارس من» از صداوسیما/ برگزاری مناظره‌‌ تلویزیونی برای تبیین مسأله حجاب

به گزارش تهران۲۴، در چندماه گذشته پویش‌های متعددی در حوزه رعایت مسئله حجاب و عفاف و اقدامات قانونی نهادهای مسئول در سامانه تعاملی «فارس من» شکل گرفته است. یکی از پر امضاترین پویش‌های اخیر حوزه حجاب و عفاف، «مطالبه از صداوسیما در فرهنگ‌سازی حیا و پوشش» بود که توسط بیش از ۲۳ هزارنفر از کاربران «فارس من» مطالبه شده است.  

تبیین و روشنگری اصل حجاب، مزایای حجاب در جامعه، بایدها و نبایدهاى حجاب،‌ ایجاد نگرش صحیح از حجاب و رفع شبهات حجاب از جمله محورهای مطالبه پویش «مطالبه از صداوسیما در فرهنگ‌سازی حیا و پوشش» است.

چندی پیش رجالی سردبیر این پویش در گفتگو با خبرنگار رادیو و تلویزیون خبرگزاری فارس، در خصوص دلایل شکل‌گیری این پویش گفته بود: مهم‌ترین علت شکل‌گیری این پویش توجه به این نکته است که عموم مردم در خصوص مسئله عفاف و حجاب به تفکر وا داشته شوند. موضوع دیگر پررنگ شدن جنبه اعتقادی مسئله حجاب در جامعه است. پررنگ‌تر شدن جنبه دینی حجاب در جامعه از یک سو باعث شکل‌گیری جریان‌های فکری حول محور حجاب در جامعه و از سوی دیگر باعث کنار رفتن جریان‌های خارج از کشور در رابطه با موضوع حجاب خواهد شد. 

در یک چشم‌انداز ۵ – ۴ ساله مداوم اگر در خصوص مسئله حجاب کار فرهنگی صورت گیرد، نتایج خوشایندی را شاهد خواهیم بود. در این شرایط جامعه از وضعیت جو زدگی در خصوص مسئله حجاب فاصله خواهد گرفت و میان طرفین له یا علیه نسبت به حجاب گفتگوهایی با محوریت صداوسیما برای تبیین مسئله حجاب صورت می‌گیرد.

وی همچنین در خصوص حضور زنان در تبلیغات بازرگانی صداوسیما پیشنهاد داد: بازیگران زنی که در تبلیغات بازرگانی صداوسیما حضور دارند، به صورت ناخواسته در حال نمایش الگویی از زیبایی و ویژگی‌های زنانه به دختران مشاهده کننده این تبلیغات هستند. در حقیقت الگویی از زن پایتخت نشین برای بینندگانی از سراسر کشور ساخته می‌شود. شاید در این ابعاد فضای مجازی قابل مدیریت و اصلاح نباشد اما تبلیغات صداوسیما که در تمام مدت یک روز از شبکه‌های مختلف پخش می‌شود را می‌توان با اصلاح برخی موارد مدیریت کرد.

همچنین در پویش «درخواست پاسخ‌گویی متولیان حجاب در صدا و سیما» نیز از مسئولان مربوطه برای حضور در برنامه‌های تلویزیونی گفتگوی خبری، صف اول، جهان‌آرا و … برای پاسخ‌گویی و شفاف‌سازی در خصوص مسئله حجاب مطالبه شده است. در متن این پویش  آمده است که «بیش از ۱۶ سال از تصویب قانون حجاب و عفاف در شورای عالی انقلاب فرهنگی و آیین‌نامه‌ آن در شورای فرهنگ عمومی کشور می‌گذرد؛ اما سؤال اینجا است که چرا اجرای این قانون که در آن ده‌ها وزارت‌خانه و نهاد مختلف با شرح وظائف دقیق و مشخص مسئول اجرای آن هستند، هنوز عملیاتی نشده است؛ به‌طوری‌که امروز شاهد وضع بسیار تأسف‌بار بدحجابی در سطح جامعه هستیم و این وضع، دیگر به‌هیچ‌ وجه قابل تحمل نیست».

علیرغم مطالبات کاربران «فارس من» در حوزه عفاف و حجاب و پیگیری‌های صورت گرفته از سوی گروه هنر و رسانه خبرگزاری فارس از مسئولان مربوطه، تاکنون شورای معارف سیمای سازمان صداوسیما پاسخی به مطالبات کاربران سامانه «فارس من» نداده است. 

پایان پیام/

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.